Podsumowanie 2018 roku

W minionym roku miała miejsce bardzo duża rotacja taboru. Na stan wpisano 25 nowych autobusów hybrydowych, a 21 najstarszych pojazdów skasowano. Dzięki temu tabor spółki, który był już w dość opłakanym stanie uległ wyraźnemu odnowieniu. Średni wiek taboru od 2013 roku rósł w dużym tempie, by na koniec 2017 roku osiągnąć najwyższy wynik w historii płockiej komunikacji, czyli 12 lat. W roku 2014 i 2016 nie kupiono żadnego autobusu. Obecna średnia wieku spadła o 3 lata do poziomu 8,91, co jest z kolei najlepszym wynikiem od 2000 roku (wtedy wynosiła 8,67). Ilość pojazdów klimatyzowanych wzrosła z 32 do 57 szt., co stanowi prawie połowę taboru. Na stanie pozostało jedynie 6 autobusów nieprzystosowanych do obsługi osób niepełnosprawnych (Mercedesy Conecto). Skasowane zostały ostatnie Jelcze 120M oraz Ikarusy. Upływający rok był też wyjątkowy pod tym względem, że do kasacji skierowano pierwsze Solarisy. Jednocześnie zwiększyła się w taborze ilość autobusów spod znaku jamnika z 57 do 79.

Poniżej przedstawiamy porównanie roku 2017 i 2018 na wykresach:

Harmonogram kasacji w 2018 r.:

Data Numer Model Uwagi
20.03.2018 685 Gräf & Stift NL222
24.04.2018 671 MAN NL263
4.05.2018 674 MAN NL222
10.05.2018 662 MAN NG272
8.08.2018 684 Gräf & Stift NL222
16.08.2018 672 MAN NG272
25.08.2018 617 Ikarus 280.70H
28.08.2018 673 MAN NG272 ostatni MAN NG272
5.09.2018 721 Jelcz 120M/3
6.09.2018 719 Jelcz 120M/3
6.09.2018 636 Solaris Urbino 12 pierwszy skasowany Solaris
6.09.2018 623 Ikarus 280.70H ostatni Ikarus
12.09.2018 670 MAN NL263
13.09.2018 687 Gräf & Stift NL222
14.09.2018 686 Gräf & Stift NL222 ostatni MAN drugiej generacji
14.09.2018 637 Solaris Urbino 12
25.09.2018 718, 720, 722 Jelcz 120M/3 ostatnie Jelcze 120M
2.10.2018 633 Neoplan N4020td pierwszy skasowany 15-metrowy Neoplan
2.10.2018 639 Solaris Urbino 12

Przygotowaliśmy dla Państwa krótki film, w którym pokazujemy jakie pojazdy zniknęły z płockich ulic:

Zdobyliśmy także unikalne zdjęcia z procesu kasacyjnego pierwszego płockiego Solarisa Urbino 12 #636, a także Neoplana N4020td #633:

Rok 2018 był też wyjątkowy pod względem infrastruktury przystankowej – zlikwidowano 42 stare i postawiono 53 nowe wiaty przystankowe, co jest istnym rekordem w historii płockiej komunikacji. Obecnie na mieście stoi tylko 17 starych konstrukcji. Dodatkowo wiele zatok przystankowych otrzymało krawężniki systemowe, a także postawiono m.in. 11 nowych tablic DIP oraz dwa słupki informacyjne (nowość). Powiększyła się też liczba monitorowanych i oświetleniowych wiat (36 obiektów jest podłączonych do prądu).

Porównanie lat 2017 i 2018 na wykresach:

Dodaj komentarz

Back to top button