Podsumowanie 2018 roku
W minionym roku miała miejsce bardzo duża rotacja taboru. Na stan wpisano 25 nowych autobusów hybrydowych, a 21 najstarszych pojazdów skasowano. Dzięki temu tabor spółki, który był już w dość opłakanym stanie uległ wyraźnemu odnowieniu. Średni wiek taboru od 2013 roku rósł w dużym tempie, by na koniec 2017 roku osiągnąć najwyższy wynik w historii płockiej komunikacji, czyli 12 lat. W roku 2014 i 2016 nie kupiono żadnego autobusu. Obecna średnia wieku spadła o 3 lata do poziomu 8,91, co jest z kolei najlepszym wynikiem od 2000 roku (wtedy wynosiła 8,67). Ilość pojazdów klimatyzowanych wzrosła z 32 do 57 szt., co stanowi prawie połowę taboru. Na stanie pozostało jedynie 6 autobusów nieprzystosowanych do obsługi osób niepełnosprawnych (Mercedesy Conecto). Skasowane zostały ostatnie Jelcze 120M oraz Ikarusy. Upływający rok był też wyjątkowy pod tym względem, że do kasacji skierowano pierwsze Solarisy. Jednocześnie zwiększyła się w taborze ilość autobusów spod znaku jamnika z 57 do 79.
Poniżej przedstawiamy porównanie roku 2017 i 2018 na wykresach:
Harmonogram kasacji w 2018 r.:
Data | Numer | Model | Uwagi |
20.03.2018 | 685 | Gräf & Stift NL222 | |
24.04.2018 | 671 | MAN NL263 | |
4.05.2018 | 674 | MAN NL222 | |
10.05.2018 | 662 | MAN NG272 | |
8.08.2018 | 684 | Gräf & Stift NL222 | |
16.08.2018 | 672 | MAN NG272 | |
25.08.2018 | 617 | Ikarus 280.70H | |
28.08.2018 | 673 | MAN NG272 | ostatni MAN NG272 |
5.09.2018 | 721 | Jelcz 120M/3 | |
6.09.2018 | 719 | Jelcz 120M/3 | |
6.09.2018 | 636 | Solaris Urbino 12 | pierwszy skasowany Solaris |
6.09.2018 | 623 | Ikarus 280.70H | ostatni Ikarus |
12.09.2018 | 670 | MAN NL263 | |
13.09.2018 | 687 | Gräf & Stift NL222 | |
14.09.2018 | 686 | Gräf & Stift NL222 | ostatni MAN drugiej generacji |
14.09.2018 | 637 | Solaris Urbino 12 | |
25.09.2018 | 718, 720, 722 | Jelcz 120M/3 | ostatnie Jelcze 120M |
2.10.2018 | 633 | Neoplan N4020td | pierwszy skasowany 15-metrowy Neoplan |
2.10.2018 | 639 | Solaris Urbino 12 |
Przygotowaliśmy dla Państwa krótki film, w którym pokazujemy jakie pojazdy zniknęły z płockich ulic:
Zdobyliśmy także unikalne zdjęcia z procesu kasacyjnego pierwszego płockiego Solarisa Urbino 12 #636, a także Neoplana N4020td #633:
Rok 2018 był też wyjątkowy pod względem infrastruktury przystankowej – zlikwidowano 42 stare i postawiono 53 nowe wiaty przystankowe, co jest istnym rekordem w historii płockiej komunikacji. Obecnie na mieście stoi tylko 17 starych konstrukcji. Dodatkowo wiele zatok przystankowych otrzymało krawężniki systemowe, a także postawiono m.in. 11 nowych tablic DIP oraz dwa słupki informacyjne (nowość). Powiększyła się też liczba monitorowanych i oświetleniowych wiat (36 obiektów jest podłączonych do prądu).
Porównanie lat 2017 i 2018 na wykresach: