MAN NG272 (A11)

2006 - 2018 | było sztuk: 4

20 stycznia 2006 r. na linie nr 3 wyjechał pierwszy z dwóch MANów NG272, którym przypisano numery 662-663. Autobusy sprowadzono z Fürth k. Norymbergi, gdzie były eksploatowane od listopada 1994 roku (przebieg ok. 480 tys. km). Ich stan i poziom techniczny (niska podłoga w 60%, w trzecich drzwiach znajdował się jeden stopień, EURO 1, ABS, ASR, poziomowanie) było zdecydowanie lepsze od eksploatowanych Jelczy czy Ikarusów z tego rocznika. Pojazdy były pierwszymi przegubowcami w wersji trzydrzwiowej. Trzecia para drzwi oryginalnie otwierana była przez pasażerów (rozwiązanie w Płocku zmieniono). Wewnątrz znajdowały się wyściełane na zielono siedzenia, które między pierwszymi, a drugimi drzwiami składały się z 4 „półtorówek”. Platformę dla osób stojących w przyczepie odgradzały od przegubu dwa rzędy podwójnych siedzeń po lewej i trzy-miejscowa ławeczka po prawej. Na środku, w wejściu trzecich drzwi zamontowano jak w dawnych Ikarusach poręcz. Na wysokości drugich drzwi znajdowała się kolejna platforma dla osób stojących, z miejscem dla osoby na wózku. Przegub wyposażony był w osłony podobne do tych w Jelczach M181 i wiszącą pod ramą przegubu poręcz. Kierowca miał do dyspozycji półotwartą kabinę. Wentylację zapewniało jedynie 6 uchylnych lufcików i cztery otwory dachowe. W pojazdach zostawiono oryginalne, sterowane elektrycznie filmy, a w egzemplarzu #662 zostawiono działający wyświetlacz z lewej strony. Oba egzemplarze były też pierwszymi, na których zastosowano nowe rozmieszczenie numerów taborowych – nad pierwszymi drzwiami.

12 września 2006 r. do miasta dotarły dwa kolejne autobusy tego typu #672-673. Pojazdy zarejestrowano pierwszy raz w 1994 r. w VAG Nürnberg. Wyposażone były w elektroniczne tablice firmy Brose oraz kasowniki KRG-6K. Posiadają wygodne, wyściełane siedzenia w niebieskiej tapicerce, podobnie jak w dwóch wcześniejszych egzemplarzach trzecia para drzwi była otwierana przez pasażerów.

Trzy MANy (#662, #672 i #673) w ramach napraw bieżących doczekały się w latach 2011-2012 pełnego miejskiego malowania (#663 do końca jeździł oklejony reklamą Wisły Płock).

Pierwszym skasowanym MANem NG272 został #663, który opuścił zajezdnię w marcu 2016 r. W maju 2018 r. jego los podzielił #662, w sierpniu #672, a także #673, co zakończyło eksploatację tego modelu w Płocku.

Dane techniczne

rodzaj: niskowejściowy
ilość miejsc (siedzących/stojących):
162 (50 / 112)
układ drzwi:
2-2-2-0
długość [mm]: 17960
szerokość [mm]: 2500
wysokość [mm]: 2900
masa własna [kg]: 15000
dopuszczalna masa całkowita [kg]: 28000
silnik (moc): MAN D0826 LUH 06 (270 KM)
skrzynia biegów: automatyczna ZF 5HP-500
norma czystości spalin: EURO 1

Spis taboru

ROK WPISANO NUMERY TAB. SKREŚLONO NUMERY TAB.
2006
4 662-663, 672-673 (prod. 1994)
2016 1 663
2018 3 662, 672, 673
RAZEM 4 4
Back to top button