Zmiana operatora na terenie Orlenu
1 czerwca na terenie naszego miasta zadebiutowały “nowe” autobusy marki Solaris Urbino II 12, które wprowadziła do ruchu płocka firma Adsaj-Trans. s.c. A. J. Tomaszewscy znana do tej pory jedynie z przewozów turystycznych. Wszystko za sprawą zmiany po 10 latach operatora obsługującego przewozy wewnątrzzakładowe po płockiej rafinerii. Do 31 maja usługę tą świadczyła firma Mobilis (dawniej PKS w Płocku S.A.). Charakterystyczne już czerwone Scanie Omni City ustąpiły miejsca niebiesko-białym Solarisom, odkupionym od MPK Kraków. Pojazdy wyprodukowane zostały w 2004 r. i co ciekawe aż 8 (z 10) skompletowano w Krakowie, a tyko dwa w fabryce w Bolechowie. “Jamniki” otrzymały numery taborowe z zakresu 101-110. Co ciekawe ostatnia cyfra rejestracji odpowiada ostatniej cyfrze numeru taborowego. Zakupione autobusy posiadają silniki DAF PE 183C oraz skrzynie biegów VOITH 864.3, oprócz egzemplarza nr 110, który jest wyposażony w skrzynię ZF 5HP 502. Niestety każdy z nich ma już ponad 1 mln km na swoim liczniku. Ich miejscem stacjonowania jest dawna zajezdnia autobusów zakładowych, późniejszego Orlen Transportu.
Nr taborowy | Rejestracja | Rok produkcji | Numer w MPK Kraków |
101 | WP 1631M | 2004 | ex. #BU806 |
102 | WP 1632M | 2004 | ex. #BU812 |
103 | WP 1633M | 2004 | ex. #BU801 |
104 | WP 1634M | 2004 | ex. #BU807 |
105 | WP 1635M | 2004 | ex. #BU828 |
106 | WP 1636M | 2004 | ex. #BU802 |
107 | WP 1637M | 2004 | ex. #BU805 |
108 | WP 1638M | 2004 | ex. #BU811 |
109 | WP 1639M | 2004 | ex. #BU809 |
110 | WP 1640M | 2004 | ex. #BU838 |