Zmiana operatora na terenie Orlenu

1 czerwca na terenie naszego miasta zadebiutowały “nowe” autobusy marki Solaris Urbino II 12, które wprowadziła do ruchu płocka firma Adsaj-Trans. s.c. A. J. Tomaszewscy znana do tej pory jedynie z przewozów turystycznych. Wszystko za sprawą zmiany po 10 latach operatora obsługującego przewozy wewnątrzzakładowe po płockiej rafinerii. Do 31 maja usługę tą świadczyła firma Mobilis (dawniej PKS w Płocku S.A.). Charakterystyczne już czerwone Scanie Omni City ustąpiły miejsca niebiesko-białym Solarisom, odkupionym od MPK Kraków. Pojazdy wyprodukowane zostały w 2004 r. i co ciekawe aż 8 (z 10) skompletowano w Krakowie, a tyko dwa w fabryce w Bolechowie. “Jamniki” otrzymały numery taborowe z zakresu 101-110. Co ciekawe ostatnia cyfra rejestracji odpowiada ostatniej cyfrze numeru taborowego. Zakupione autobusy posiadają silniki DAF PE 183C oraz skrzynie biegów VOITH 864.3, oprócz egzemplarza nr 110, który jest wyposażony w skrzynię ZF 5HP 502. Niestety każdy z nich ma już ponad 1 mln km na swoim liczniku. Ich miejscem stacjonowania jest dawna zajezdnia autobusów zakładowych, późniejszego Orlen Transportu.

Nr taborowy Rejestracja Rok produkcji Numer w MPK Kraków
101 WP 1631M 2004 ex. #BU806
102 WP 1632M 2004 ex. #BU812
103 WP 1633M 2004 ex. #BU801
104 WP 1634M 2004 ex. #BU807
105 WP 1635M 2004 ex. #BU828
106 WP 1636M 2004 ex. #BU802
107 WP 1637M 2004 ex. #BU805
108 WP 1638M 2004 ex. #BU811
109 WP 1639M 2004 ex. #BU809
110 WP 1640M 2004 ex. #BU838

Dodaj komentarz