Kapena Thesi City

2004 - 2021 | było sztuk: 3

W pierwszym tygodniu lutego 2004 r. do miasta dotarły trzy Kapeny Thesi City #652-654. Są to autobusy klasy mini, których nigdy w dotychczasowej historii nie eksploatowano w Płocku. Minibus ten to produkt firmy włoskiej firmy Cacciamali, zabudowany na podwoziu samochodu dostawczego Iveco 65C, zmontowany w Kapenie w Słupsku. Jest to pojazd wysokopodłogowy, z obniżoną częścią podłogi na tylnym zwisie. Nadwozie wykonano z aluminium. Silnik, umieszczony przed przednią osią, napędza tylną oś poprzez manualną skrzynię biegów i długi wał napędowy. Zastosowano 4-cylindrowy, 2,8-litrowy, stojący silnik IVECO Sofim 8140.43N o mocy 146 KM i 6-biegową manualną skrzynię biegów ZF S6-300. Thesi City posiada dwie pary harmonijkowych, otwieranych elektrycznie drzwi. Pierwsze z nich, umieszczone za przednią osią, są wąskie, dwuskrzydłowe. Drugie drzwi, dwukrotnie szersze, umieszczono w tylnej, obniżonej do 320 mm części.  Pojazdy wyposażono w kasowniki KRG-6K i ledowe tablice firmy R&G. Siedzenia typu AM 2000 City firmy Astromal zamontowano w dwóch rzędach po lewej stronie pojazdu i w jednym po prawej. W obniżonej części zamontowano dwa siedzenia tyłem do kierunku jazdy oraz dwa składane na tylnej ścianie. Niedostatecznie dobrze przygotowano stanowisko dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Ostatnie drzwi wyposażono co prawda w ręczenie wysuwaną rampę wjazdową, ale zamontowane tam siedzenia oraz brak tzw. „deski” i pasa bezpieczeństwa, którymi osoba na wózku mogłaby się przypiąć, znacznie pogarszają warunki bezpiecznej podróży. Niestety wykończenie autobusu jest bardzo surowe, przypominające Jelcze 120M / M121, a wiele elementów zostało wykończonych wręcz niestarannie. Dosyć mocno słychać też skrzypiące zawieszenie. Co ciekawe autobusy wyposażono w szyny, żabki i uchwyty przy oknach służące do powieszenia zasłonek.

Pod koniec marca 2019 r. jako pierwsza do kasacji powędrowała Kapena #652. We wrześniu 2020 r. sprzedany został egzemplarz #653, a w październiku 2021 r. jej los podzielił #654, co zakończyło eksploatację tych Kapen w Płocku.

Dane techniczne

rodzaj: niskowejściowy
ilość miejsc (siedzących/stojących):
33 (19 / 14)
układ drzwi:
2-0-4
długość [mm]: 7780
szerokość [mm]: 2180
wysokość [mm]: 2900
masa własna [kg]: 4200
dopuszczalna masa całkowita [kg]: 6500
silnik (moc): Iveco Sofim 8140.43N (146 KM)
skrzynia biegów: mechaniczna ZF S6-300
norma czystości spalin: EURO 3

Spis taboru

ROK WPISANO NUMERY TAB. SKREŚLONO NUMERY TAB.
2004
3 652-654 (prod. 2003)
2019
1 652
2020
1 653
2021
1 654
RAZEM 3 3
Back to top button