Koniec Kapen w taborze

25 października zajezdnię opuściła ostatnia z Kapen Thesi City – z numerem #654. Podobnie, jak dwie pozostałe pochodziła z 2003 r. (do Płocka dotarły na początku 2004 r.). Ostatni raz na ulicach można ją było spotkać na początku marca 2020 r., po czym została odstawiona. W lipcu 2020 r. wystawiono ją na sprzedaż (razem z #653), jednak nie znalazł się żaden kupiec (#653 sprzedano we wrześniu 2020 r.). Jako pierwsza (w kwietniu 2019 r.) do kasacji powędrował egzemplarz #652 po wypadku na linii L2.

Zakończyła się zatem trwająca aż 17 lat era Kapen w taborze KM. Zaskakująco długo, jak na trzy pojazdy, które nie cieszyły się zbyt dobrą opinią. Manualna skrzynia biegów, podwozie z dostawczego Iveco, wysoka podłoga, ciasnota i niski komfort podróży skutecznie odstraszały zarówno kierowców, jak i pasażerów.

W początkowych latach eksploatacji Kapeny można było spotkać głównie na dawnych liniach w gm. Słupno: 25 i 28, ale również m.in. na 15, 23, 32 i 34. Miały swoje epizody także na liniach lokalnych L1 i L2. W ostatnich latach wyjeżdżały coraz rzadziej i obsługiwały prawie wyłącznie linie zastępcze (m.in. x2, x3 i x7).

Dodaj komentarz

Back to top button