Kasacja dwóch przegubowców

14 marca zajezdnię opuściły dwa autobusy przegubowe.

Pierwszy z nich to Ikarus 280.70H #619 wyprodukowany w 1995 r. W latach 1996-2005 woził reklamę Rafinerii Gdańskiej. W 2005 r. przeszedł naprawę główną, podczas której otrzymał poszycie z tworzywa w białym kolorze, w którym jeździł do samego końca. Ostatni raz liniowo wyjechał 21 grudnia 2015 r. W ruchu pozostają nadal jeszcze trzy „bizony”.

Jako ciekawostkę należy dodać, że część Ikarusa otrzyma „drugie życie”. 24 lutego płocką zajezdnię odwiedzili miłośnicy z Łodzi, którzy przyjechali swoim zabytkowym „Czerwonym Ikarusem” 260.04 (rej. EL 26C) w celu wymontowania i zakupu części wyposażenia wnętrza #619. Zabrali m.in. siedzenia, poręcze, laminaty wewnętrzne, listwy wewnętrzne i zewnętrzne, lampy sufitowe, a nawet okna.

Drugi autobus, który został odholowany na złomowisko to MAN NG272 #663. Od nowości (1994 r.) eksploatowany był w Niemczech, po czym w lutym 2006 r. został kupiony przez KM-Płock. Nigdy nie doczekał się malowania w barwy miejskie, gdyż przez większość czasu woził reklamy całopojazdowe. Swój ostatni kurs liniowy wykonał 23 listopada 2015 r. W ruchu pozostają jeszcze trzy MANy NG272 kupione także w 2006 r. – są to najstarsze pojazdy w taborze, które mają już po 22 lata.

Łączny stan taboru zmniejszył się do 112 autobusów miejskich i tym samym 100% z nich posiada już kompletne miejskie malowanie.

Dodaj komentarz

Back to top button