Koniec Neoplanów w taborze

13 marca do kasacji o własnych siłach odjechał Neoplan N4021 #710, który był jednocześnie ostatnim 3-drzwiowym przegubowcem. Jego historia jest identyczna, jak skasowanego na początku marca bliźniaka #711. Ostatni raz liniowo wyjechał 5 marca.

Tym samym zakończyła się era Neoplanów w taborze KM-Płock trwająca od 1998 roku, w czasie której eksploatowanych było zaledwie sześć pojazdów tej marki:

  • #633-634 N4020td o dł. 15 m (zabudowa wieżowa), lata eksploatacji: 1998-2019,
  • #676-677 N4014NF o dł. 12 m (z silnikiem pionowym umieszczonym poprzecznie do osi pojazdu), lata eksploatacji: 2007-2013,
  • #710-711 N4021 o dł. 18 m (zabudowa leżąca), lata eksploatacji: 2010-2020.

Przy okazji udało nam się zdobyć zdjęcie Neoplana #711 z czasów eksploatacji w Niemczech.

Nie ulega wątpliwości, że Neoplan jest jedną z najbardziej zasłużonych marek dla przemysłu autobusowego, jednak rozwija się już jedynie w segmencie turystycznym. Ostatni autobus miejski zjechał z linii montażowej w 2009 r. Obecnie tylko w nielicznych polskich miastach można spotkać miejskie autobusy tej marki. Neoplan miał też rodzimy akcent – w 1994 r. powstała spółka Neoplan Polska założona przez Krzysztofa i Solange Olszewskich, która w 2001 r. (po powstaniu grupy Neoman w wyniku fuzji przedsiębiorstw Neoplan oraz MAN) przekształciła się w spółkę Solaris Bus & Coach. To właśnie w fabryce w Bolechowie wyprodukowane zostały płockie egzemplarze modelu N4020td.

Tagi

Dodaj komentarz

Back to top button
Close
Close