Przetarg na leasing dwóch midibusów [AKTUALIZACJA]
11 września KM-Płock poinformowała o przetargu na dostawę dwóch nowych autobusów klasy midi (dł. 8-10 metrów) w formie leasingu z opcją wykupu. Pojazdy mają być klimatyzowane i zabierać na pokład minimum 55 pasażerów, w tym co najmniej 20 na miejscach siedzących. Mają posiadać minimum dwa bezstopniowe wejścia (przynajmniej jedno o szerokości min. 1200 mm), minimum 5 okien bocznych otwieranych przesuwnie oraz przynajmniej jeden wywietrznik dachowy. Autobusy mają być wyposażone w silniki spełniające normę emisji spalin Euro 6 (w pozycji leżącej lub stojącej) oraz automatyczne skrzynie biegów (minimum 6 przełożeń plus wsteczny). Pasażerowie mają mieć do dyspozycji 2 ładowarki USB, 2 kasowniki, a także biletomat firmy Mera. Pojazdy muszą posiadać monitoring (6 kamer), autokomputer (SRG-6000P), a także 2 wyświetlacze wewnętrzne (jeden 22-calowy zlokalizowany pod sufitem, a drugi boczny pełniący funkcję “koralików”). Podobnie jak w ostatnich przetargach na 8 nowych autobusów, wyświetlacze zewnętrzne mają być barwy białej, a tylny oprócz numeru linii ma pokazywać również kierunek.
Oferty można składać do 23 września. O wyborze najkorzystniejszej oferty zadecydują następujące kryteria: cena – 60%, gwarancja – 20%, termin dostawy – 10%, zużycie paliwa wg SORT 2 – 10%. Zwycięzca będzie miał 180 dni na dostarczenie pojazdów. Spółka planuje rozłożyć leasing na 72 raty, przy czym opłata wstępna ma wynieść 1% ceny netto, a wykup 40% ceny.
W ostatnim czasie KM testowała dwa midibusy: Isuzu Novociti Life oraz Karsana Atak. Dwa lata temu na testach gościł Autosan SanCity 9LE. W taborze z całą pewnością przydadzą się autobusy tej klasy do obsługi mniej obciążonych linii, np. 4, 10, 15, 105. Ostatnie takie pojazdy zakupiono w 2004 r. – trzy Kapeny Thesi City (#652-654), które nie są zbyt udaną konstrukcją. Dwie z nich jeżdżą już ostatkiem sił, a jedna została skasowana w lutym tego roku.
Aktualizacja: Termin składania ofert został przesunięty na 7 października, a następnie na 14 października.
Aktualizacja 2: Ostatecznie okazało się, że nie wpłynęła żadna oferta. 15 października przetarg został ogłoszony ponownie w niezmienionej formie. Termin składania ofert wyznaczono na 29 października, po czym został przesunięty na 8 listopada.