#350 | Autosan SanCity 9LE

7 czerwca 2017 r. na dwutygodniowe testy do KM Płock przyjechał niskowejściowy Autosan SanCity 9LE (rej. RSA 29708). Autobus ma 9 metrów długości i może zabrać na podkład 60 osób, w tym 15 siedzących (5 miejsc dostępnych z niskiej podłogi). Wyprodukowany w 2016 r. pojazd posiada drzwi w układzie 1-2-0. Przednie jednoskrzydłowe i środkowe dwuskrzydłowe, otwierane do wewnątrz, sterowane elektropneumatycznie ze stanowiska kierowcy. Autosana napędza silnik marki Cummins ISB4.5E6210B spełniający normę EURO VI o mocy 151 kW (205 KM), sprzęgnięty z 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów marki Allison. W autobusie zastosowano tylny most napędowy firmy DANA oraz oś przednią marki ZF o zawieszeniu niezależnym. Wentylację zapewnia klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej, a lusterka zewnętrzne sterowane są elektrycznie. Na wysokości drugich drzwi znajduje się platforma dla osób stojących oraz miejsce dla osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim. Dodatkowym wyposażeniem są ładowarki USB, a także pomarańczowe podświetlenie LED rurek w górnej części. Tester otrzymał w Płocku tymczasowy numer 350 i ze względu na pojemność będzie go można spotkać głównie na mniej obciążonych liniach. W dni robocze na „4”, a w weekendy na „20”. Płocką zajezdnię opuścił 23 czerwca.

Autobusy marki Autosan były w naszym mieście dobrze znane w latach 70 i 80-tych XX wieku, za sprawą modelu H9-35. Po zakończeniu jego eksploatacji w 1984 r. pojazdy te pojawiły się jeszcze na chwilę podczas strajku w 1989 r. w ramach komunikacji zastępczej. Od tego czasu autobusy spod znaku bociana nie były w naszym mieście nawet w ramach testów.

Następny Poprzedni
Testowy Autosan SanCity 9LE w drodze do Płocka
Testowy Autosan SanCity 9LE
Testowy Autosan SanCity 9LE
Testowy Autosan SanCity 9LE - widok na przód
Testowy Autosan SanCity 9LE - widok na tył
Testowy Autosan SanCity 9LE - pulpit kierowcy
Testowy Autosan SanCity 9LE - widok na silnik
Następny Poprzedni

Zobacz zdjęcia tego autobusu na GPA