Testy wodorowego Autosana

26 marca na miesięczne testy dotarł do Płocka wodorowy Autosan Sancity 12 LFH (rej. R0 EKOH2). Autobus przyjechał prosto z Warszawy, a wcześniej gościł jeszcze w Krakowie i Rzeszowie. Pojazd wyprodukowany został w 2021 r. i jest to prototypowy egzemplarz autobusu zasilanego wodorem spod znaku bociana. Swoją premierę miał na Targach Transexpo’21.

Autobus ma 12 metrów długości i jednocześnie może nim podróżować ponad 80 osób, w tym 31 na miejscach siedzących. Pojazd napędzany jest silnikiem TM4 usytuowanym z tyłu autobusu za osią, o mocy do 253 kW. Autosan wyposażony jest w ogniwo wodorowe o mocy 70 kW, a także baterie litowo-tytanowe o pojemności do 45 kWh, usytuowane na zwisie tylnym. Wodór jest magazynowany na dachu autobusu w czterech zbiornikach kompozytowych o pojemności 320 l każdy, które charakteryzują się bardzo dużą wytrzymałością i szczelnością. Łącznie może się w nich zmieścić 31 kg wodoru, co daje możliwość przejechania na jednym tankowaniu ok. 400 km. Pojazd wyposażony jest w system informacji pasażerskiej firmy R&G, a także system monitorowania kierowcy (wykrywający m.in. senność, rozproszenie uwagi). Prowadzący ma do dyspozycji także system kamer 360 stopni, który zapewnia widok wokół autobusu „z lotu ptaka”.

Autosan otrzymał tymczasowy numer 359 i podobnie, jak w przypadku dwóch poprzednich „wodorowców”, podróż nim będzie bezpłatna. Na płockich ulicach zadebiutował 27 marca na linii nr 7.

Dodaj komentarz

Back to top button