Ostatnie Jelcze 120M odjechały
25 września do kasacji odjechały o własnych siłach trzy ostatnie Jelcze 120M w taborze (#718, #720 i #722). Wyprodukowane zostały w latach 2001 i 2002. Ostatni liniowy kurs wykonany przez autobus tego typu (#720) miał miejsce 6 września.
Tym samym do historii odeszła era Jelczy 120M, która rozpoczęła się w 1992 roku wraz zakupem pierwszych 5 pojazdów tej serii (#579-583). Jak się później okazało #579 był egzemplarzem produkcyjnym nr 002 tego typu, co oznacza, że był to autobus prototypowy, natomiast #580 był pierwszą seryjną “stodwudziestką”. Łącznie na przestrzeni 26 lat zakupiono 42 Jelcze z serii 120M. Wśród nich był pierwszy autobus w płockich barwach (#592), który wyjechał na ulice jesienią 1993 r. W 1994 r. zakupiono dwa Jelcze 120MM/1 z elektrycznie rozkładaną windą do przewozu wózków inwalidzkich. Były to pierwsze autobusy w taborze przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych.
Najdłużej eksploatowanym Jelczem 120M okazał się pojazd z pierwszej partii (#583), który służył przez 21 lat (1992-2013). Historia Jelczy tego typu skończyłaby się w grudniu 2013 roku wraz z ostatnią skasowaną “stodwudziestką” z berlietowskim przodem (#587). Jednak w 2010 r. – już w dobie pojazdów niskopodłogowych – zdecydowano się na zaskakujący zakup pięciu używanych Jelczy 120M/3 z MZK Piła (#718-722). Autobusy te służyły przez 8 lat wydłużając historię płockich Jelczy 120M do dnia dzisiejszego.