Koniec Neoplanów N4020td
18 marca zajezdnię o własnych siłach (podobnie, jak egzemplarz #633) opuścił Neoplan N4020td #634. Wyprodukowany został w 1998 r., a w 2015 r. przeszedł remont w Solcu Kujawskim. Pod koniec 2018 r. otrzymał z przodu i z boku diodowe wyświetlacze od skasowanego bliźniaka. Ostatni kurs liniowy wykonał 5 marca na linii 103 do Sobowa i z powrotem.
Tym samym zakończyła się trwająca 21 lat eksploatacja takich pojazdów w Płocku. Były to pierwsze w 100% niskopodłogowe autobusy w płockim taborze, które wyróżniały się dodatkowo nietypową długością. Wszystko to sprawiało, że robiły wówczas ogromne wrażenie na mieszkańcach. Do ich zakupu przymierzano się już od 1994 r., kiedy to miały miejsce pierwsze testy 15-metrowego Neoplana (kolejne odbyły się w 1997 r.).
Obydwa płockie Neoplany N4020 były w wersji td (z ang. tower drive), co oznacza, że posiadały silnik w pozycji stojącej zabudowany w wieży. Polska fabryka Neoplana wyprodukowała tylko 44 takie pojazdy. Nasze były jednymi z ostatnich eksploatowanych liniowo. Obecnie można je spotkać już tylko na ulicach Legnicy.
A tak wyglądały nowiutkie Neoplany zaraz po przyjeździe do Płocka: