Kasacja trzyosiowych MANów

31 maja zajezdnię przy ul. Przemysłowej opuściły na lawecie dwa MANy NL313-15 #690 i #691. Autobusy od kilku miesięcy nie wyjeżdżały już liniowo i stały odstawione czekając na kasację.

Tym samym zakończyła się w Płocku eksploatacja 15-metrowych autobusów, zwanych potocznie „deskorolkami”. Oba pojazdy pochodziły z 2003 r. i zostały odkupione przez KM z rynku wtórnego w 2008 r. Spędziły u nas 15 lat, a największą ich bolączką była trzecia, wleczona i sterowana elektronicznie oś. Więcej o tych pojazdach można przeczytać na tej stronie.

Historia trzyosiowych, jednoczłonowych autobusów w Płocku sięga końca 1994 r., kiedy to na testach pojawił się pierwszy w Polsce Neoplan N4020, wypożyczony z MZA Warszawa. Kolejne testy takiego pojazdu nastąpiły w 1997 r. (tym razem z MPK Poznań). W 1998 r. KM zdecydowała się na zakup dwóch nowych Neoplanów N4020td #633 i #634, z których ten pierwszy eksploatowany był do 2018, a drugi do 2019 roku. W latach 2011-2013 na płockich ulicach można było spotkać również Solarisa Urbino 15 z BTS Wyględy, który trzykrotnie gościł jako pojazd zastępczy.

Aktualnie liczba taboru zmniejszyła się do 105 pojazdów i jest porównywalna z latami 1970 i 1980, kiedy na koniec roku w taborze znajdowało się tylko 106 autobusów.

Dodaj komentarz

Back to top button