#338 | Solaris Urbino 15

22 listopada 2011 r. do zajezdni KM dotarł zastępczy Solaris Urbino 15 [rej. WZ 6077F] należący do firmy BTS Wyględy. Został on wyprodukowany w 2000 r. i od nowości eksploatowany był przez Veolia Warszawa (dawny Rapid-Bus > Connex), gdzie miał przypisany numer taborowy A033. W 2008 r. po zakończeniu umowy z ZTM Warszawa, pojazd ten został sprzedany do niemieckiej firmy handlującej używanymi autobusami. W 2011 r. został kupiony przez obecnego właściciela, gdzie przeszedł remont generalny, a następnie został zaprezentowany na targach Transexpo w Kielcach. Autobus wyposażony jest w silnik MAN D0826 LOH18 o mocy 260 KM. Do Płocka przyjechał w zamian za Solarisa #706, który został skierowany do remontu po kolizji, po czym do naprawy pojechał Solaris #704. Nadano mu tymczasowy numer taborowy 338. Zajezdnię KM opuścił w połowie grudnia.

5 kwietnia 2012 r. ponownie zawitał w Płocku. Otrzymał ten sam numer taborowy, co ostatnio – 338. Tym razem przyjechał w zamian za Solarisa #723, który miał problemy z układem kierowniczym. Jest to duże zaskoczenie, gdyż do naprawy wysłany został najnowszy pojazd w taborze KM – kupiony w grudniu 2011 r. Zastępczy Solaris przebywał w Płocku do połowy maja.

29 listopada 2013 r. przyjechał do Płocka po raz trzeci. Otrzymał swój “stały” numer taborowy. Tym razem zastępował Gräf & Stift-a NL222 #684, który po kolizji został wysłany do naprawy w Wyględach. Co ciekawe, tym razem Solaris przyjechał bez wyświetlaczy. W Płocku zamontowano mu z przodu i z tyłu diodowe wyświetlacze numeru linii (pochodzące z Jelczy #597 i #598), a także biletomat. 20 grudnia opuścił zajezdnię przedwcześnie z powodu awarii.

Następny Poprzedni
2011 r. – wystawiony na targach Transexpo
Następny Poprzedni

Zobacz zdjęcia tego autobusu na GPA

  • Historia pobytów w Płocku
22.11.2011 – ok. 15.12.2011 | w zamian za #706, a następnie: #704
05.04.2012 – ok. 15.05.2012 | w zamian za #723
29.11.2013 – 20.12.2013 | w zamian za #684