Linia 115 bez zmian w rozkładzie

30 czerwca gmina Słupno niespodziewanie poinformowała, że linia 115 od 1 lipca utrzyma dotychczasowy rozkład jazdy. Dzień wcześniej, czyli 29 czerwca informowano, że od 1 lipca rozkład jazdy linii zostanie zgodnie z rozstrzygniętym przetargiem i planowanym uruchomieniem linii 130 ograniczony co najmniej o połowę. Nadal więc realizowanych będzie aż 15 kursów w każdą ze stron pomiędzy Płockiem a Słupnem. Jak podaje gmina:

po rozmowach z mieszkańcami, wójt Marcin Zawadka zdecydował o utrzymaniu dotychczasowego rozkładu jazdy linii 115,

czyli zapewne pod naporem skarg mieszkańców…

W efekcie od 1 lipca linia 130 organizowana przez miasto Płock i linia 115 organizowana przez gminę Słupno będą bezsensownie konkurować ze sobą, co wpłynie najpewniej na frekwencję, jak i przychody z biletów na obu tych liniach. W tabeli porównaliśmy rozkłady jazdy obu linii:

linia 115 linia 130 odstęp czasowy     linia 115 linia 130 odstęp czasowy
Słupno, zajazd, odjazdy w kier. Płocka Imielnica, odjazdy w kier. Słupna
04:58 04:38 20 min. 14:51 14:51 0 min. (!)
06:03 06:09 6 min. 16:01 15:51 10 min.
07:03 07:07 4 min. 16:47 16:51 4 min.
07:41 07:41 0 min. (!) 17:37 17:51 14 min.
09:33 09:36 3 min. 18:51 18:50 1 min.
11:22 11:36 14 min. 20:07 19:50 17 min.
12:53 12:36 17 min. 22:51 22:50 1 min.

Dodatkowo gmina ogłosiła rozstrzygnięcie przetargu na obsługę linii busowych i linii 115. Przez najbliższy rok PKS w Płocku wchodzący w skład grupy kapitałowej Mobilis świadczyć będzie usługę na rzecz gminy za kwotę 941.185,00 zł autobusami wyposażonymi w system zliczania pasażerów, oznaczonymi herbami gminy.

Z nowości w gminie… na pętli Słupno, zajazd zainstalowano nową wiatę na rowery, co jest bardzo dobrym rozwiązaniem godnym naśladowania, a sama pętla staje się coraz większym centrum przesiadkowym.

7 komentarzy

  1. Te herby miały być umieszczone po obu stronach autobusu z boków a nie z przodu.
    Na żadnej Scanii nie ma herbów a tylko niektórzy kierowcy zatykają go za szybę.
    To miało być inaczej ale jeżeli gmina tego nie pilnuje to Mobilis robi co chce.
    Dla nich to lepiej bo nie będą musieli potem malować części ściany bo po odklejeniu tego jakiś ślad zostanie.
    To dobrze że KM nie startowała w tym przetargu bo jeszcze by musieli też naklejać te herby.
    Wtedy to by paradnie wyglądało.

  2. A czy ten herb powinien być też na autobusach linii 115? Bo na Scaniach ich w ogóle nie widać…

  3. Zabawnie wygląda kapena z herbem Słupna robiąc kurs do Bielska :D

  4. Przy tym co widać podwyżka dopłat do KM za kilometr najpóźniej od Nowego Roku musi być.
    Po co więc było robić przetarg i starać się o jedną linię KM skoro już dziś po kilku dniach jej działania i frekwencji prawie zerowej można śmiało powiedzieć że za pół roku przestanie istnieć.
    Najlepszym rozwiązaniem dla gminy było by opracowanie systemu który gwarantował by dowóz mieszkańców do granic miasta nawet bezpłatnie a dalej korzystając z linii KM już bez żadnych przeszkód dojachali by sobie gdzie chcieli.
    Takie rozwiązanie było już proponowane pod koniec roku 2015 ale nie doszło do skutku.
    A to przynajmniej było by zgodne z prawem bo gmina nie musiała by płacić za kilometry poza swoim terenem.
    Jedynym mankamentem tego rozwiązania było to że dwie linie kończyły się na przystanku Borowiczki park i tu było to nie bardzo zgodnie z prawem bo za te kilka kilometrów które były już na terenie miasta gmina musiała by płacić.
    Z drugiej strony planowano koniec trasy w Gulczewie. Nowym co już było zgodne z prawem bo trasa kończyła się na terenie gminy.
    Wystarczyło to zsynchronizować z trójką i już by było dobrze.
    A tak to teraz są kłopoty nie tylko z mieszkańcami ale nadal również i z prawem.
    Jak ktoś to kiedyś odkryje to dopiero będzie afera.

  5. Dziwne to dla mnie jest. Do głowy przychodzi też myśl po co to i dla kogo.
    To be, or not to be.

  6. Widać, że gmina kompletnie nie ma pomysłu na dobre rozwiązanie. Ktoś przyszedł do gminy, poskarżył się, to linia zostaje,chore. Tak samo chore jest to, że dla 2 czy 3 osób z Barcikowa ta linia kursuje aż do Orlenu, a gmina bezprawnie jeszcze za to płaci. Tylko patrzeć jak od 2018 r. np. Płock zarząda znów zwiększonej stawki za km od gminy, bo linią 130 będzie w efekcie tych działań jeździło tak mało ludzi. Gmina czy radni znów zaczną, że tak drogo, nie dadzą tyle pieniędzy i powtórka z rozrywki murowana. Nie mówiąc, że ceny biletów w 115 są tańsze, ustalane przez PKS, działające na niekorzyść linii 130 (już pomijając, że to rozwiązanie niezgodne z przepisami). Zastanawiające jest też jak ten zostawiamy rozkład 115 ma się do rozstrzygniętego właśnie przetargu na tę linię…

  7. Chciałoby się powiedzieć “a kto bogatemu zabroni?”. Zastanawiające jest to, że najpierw mieszkańcy gminy i wójt tak walczyli o powrót KM, a teraz jednak wolą jeździć 115? To jest dopiero wywalanie kasy w błoto, żeby płacić za dublujące się kursy…

Dodaj komentarz