Pechowe testy
13 listopada do Płocka na testy przyjechało Volvo 7900 Hybrid [rej. WPR 70354]. Już pierwszego dnia eksploatacji pojawiły się problemy techniczne i autobus zjeżdżał do zajezdni. Drugiego dnia wyjechał na trasę, ale nie dotrwał do końca zmiany. 15 listopada pracownicy firmy Volvo zabrali pojazd do serwisu we Wrocławiu z powodu wadliwie działającego układu oczyszczania spalin.
Aktualizacja: 15 grudnia, po naprawieniu usterki hybryda wróciła na jazdy testowe po płockich ulicach, które trwały tylko do 19 grudnia.
Volvo zyskało obecnie pozycję lidera, jeśli chodzi o zastosowanie technologii hybrydowej w autobusach w Europie. W Polsce autobusy z takim napędem nie są tak popularne głównie ze względu na dużo wyższą cenę w porównaniu do autobusów z napędem tradycyjnym. Mimo wszystko można zaobserwować, że coraz więcej miast interesuje się hybrydami. Obecnie to właśnie na takie pojazdy można otrzymać dofinansowanie z Unii Europejskiej. Zamierza z tego skorzystać m.in. Opole, którego władze deklarują w najbliższych latach zakup aż 37 hybryd (w tym 12 przegubowych), a także Włocławek, który czeka na odbiór 3 hybrydowych Solarisów. MPK Inowrocław ogłosiło niedawno przetarg na 10 hybryd (oraz 2 autobusy elektryczne). Z kolei PKM Świerklaniec eksploatuje od niedawna 4 hybrydowe Volvo (3 egz. 7700 oraz 1 egz. 7900). Być może i Płock w przyszłości pokusi się o zakup pojazdów hybrydowych. Poniżej przedstawiamy jak prezentowałoby się Volvo 7900 Hybrid w płockich barwach.