Linia prywatna P-4
1 stycznia 1993 r. na ulicach Płocka pojawiło się prywatne połączenie autobusowe. Gmina Radzanowo zrezygnowała z usług ZKM Płock obsługującego miejską linię nr 4, na rzecz prywatnego przewoźnika (Przewóz osób – Adam Bąbała). Do eksploatacji wprowadził on dwa fabrycznie nowe Jelcze PR110, w biało-niebieskich barwach oraz dwa Jelcze PR110 odkupione od płockiego zakładu komunikacji.
Linia otrzymała oznaczenie P-4 (prywatna 4). Co ciekawe w autobusie zaczęła jeździć konduktorka sprzedająca bilety (jeździ do dziś), które następnie trzeba skasować w kasownikach (zszywaczach). 25 sierpnia 2004 r. na linii pojawił się nowy akcent – pierwszy autobus niskopodłogowy Mercedes-Benz O405N [ex. #9238 VHH Hamburg]. Niestety właściciel nie oznacza pojazdów numerami taborowymi. W połowie kwietna 2005 r. na linię wyjechał MAN NL202 (w 2006 r. uległ poważnemu wypadkowi), a także mikrobus Volkswagen LT46. W marcu 2006 r. do taboru dołączył 3-drzwiowy Mercedes-Benz O405N (wycofany z ruchu w 2010 r. po wypadku). W lutym 2011 r. kupiono kolejny autobus spod znaku trójramiennej gwiazdy – bliźniaczy do egzemplarza nabytego w 2004 r. Co ciekawe oba te pojazdy zostały wyposażone w elektroniczne wyświetlacze. W maju 2011 r. flotę zasilił Mercedes-Benz O405N2. W połowie marca 2012 r. zakupiono MANa-Göppel NM223 (skasowany w kwietniu 2018 r.). W lipcu 2015 r. na linii pojawił się bus Iveco Daily 50C17. W listopadzie 2016 r. sprowadzono MANa NL263, natomiast do kasacji powędrował Mercedes O405N. We wrześniu 2017 r. firma zakupiła bardzo ciekawego MANa NM253 Lion’s City M (sprzedany w czerwcu 2019 r.). W październiku 2019 r. flota powiększyła się o kolejnego midibusa Iveco, tym razem typu 70C z zabudową firmy Feniksbus.
Od 1 lipca 2015 r. w wyniku braku porozumienia z gminą Słupno, wszystkie kursy linii P-4 zostały skrócone do Białkowa (do tej pory linia kursowała do Miszewka Strzałkowskiego).
Od 1 sierpnia 2015 r. nastąpiła zmiana przystanku początkowego dla linii P-4 z Płocka do Białkowa. Pierwszym przystankiem dla linii jest teraz Jachowicza (młyn) w Al. Kobylińskiego, a nie jak wcześniej Jachowicza (teatr).
Od 1 września 2015 r. linia powróciła ponownie do gminy Słupno z pętlą w Miszewku Strzałkowskim.
Od 1 listopada 2015 r. gmina Radzanowo uruchomiła nową linię łączącą Radzanowo z Rogozinem, która ma za zadanie dowożenie do linii P-4.
W drugiej połowie sierpnia 2022 r. linia P-4 zakończyła swoje funkcjonowanie. Zastąpiła ją nowa linia gminna R-1 organizowana przez gminę Radzanowo w porozumieniu z miastem Płock. Posiada identyczny rozkład jazdy, jaki funkcjonował na linii P-4.
Od 1 stycznia 2023 r. linia R-1 została zastąpiona przez linię R-2. Dokładnie po 30 latach nastąpiła jednocześnie zmiana firmy, która obsługiwała to połączenie znane przez prawie cały ten czas jako linia P-4. Firmę Usługi Transportowe i Rolnicze Adam Bąbała zastąpiła Firma Usługowo-Handlowa Piotr Ossowski z Glinojecka, znana już z obsługi linii gminnych w Słupnie.
Trasa linii P-4: Jachowicza – Otolińska – Chopina – Lachmana – Banacha – Otolińska – Rogozino – Białkowo – Miszewko Strzałkowskie (alternatywnie Radzanowo).
Spis taboru:
NR REJ. | MARKA I TYP | PROD. | KUPNO | WYCOFANY |
PBB 3648 | Jelcz PR110 | 1991 | 1993 | 2004 |
PBB 3649 | Jelcz PR110 | 1991 | 1993 | 2006 |
? | Jelcz PR110 | 1981 | 1992 | ? |
? | Jelcz PR110 | 1982 | 1992 | ? |
WPL 01FW | Mercedes-Benz O405N | 1992 | 2004 | 2016 |
WPL Y088 | Volkswagen LT46 | 1998 | 2005 | |
WPL 64JJ | MAN NL202 | 1990 | 2005 | 2011 |
WPL 44ML | Mercedes-Benz O405N | 1994 | 2006 | 2011 |
WPL 44ML | Mercedes-Benz O405N | 1992 | 2011 | |
WPL MT75 | Mercedes-Benz O405N2 | 1995 | 2011 | |
WPL RW68 | MAN-Göppel NM223 | 2000 | 2012 | 2018 |
WPL 16534 | Iveco Daily 50C17 | 2006 | 2015 | |
WPL 27372 | MAN NL263 | 2001 | 2016 | |
WPL 34299 | MAN NM253 Lion’s City M | 2006 | 2017 | 2019 |
WPL 28900 |
Mercedes-Benz Sprinter 516 BlueTec | 2016 | 2018 | |
WPL 53233 | Iveco Daily 70C Feniksbus |
2017 | 2019 | |
WPL 55803 |
Mercedes-Benz 516 CDI / Mercus | 2019 | 2020 |