MAN Lion’s City M na linii P-4

Z początkiem września na linii P-4 do Rogozina, którą obsługuje firma Adama Bąbały, pojawił się kolejny autobus – tym razem bardzo ciekawy MAN NM253 Lion’s City M (typ A35). Wyprodukowany został w 2006 r., ma 9,6 m długości, jest w pełni niskopodłogowy z otwieranymi na zewnątrz drzwiami w układzie 1-2-0 (w środkowych drzwiach znajduje się wykładana platforma dla wózków inwalidzkich). Pojazd wyposażony jest w silnik MANa spełniający normę Euro 4, o pojemności 6871 cm3 i mocy 280 KM, automatyczną skrzynię biegów, przyklęk, elektroniczne tablice kierunkowe oraz kamerę cofania. Na pokład może zabrać 66 osób, w tym 24 na miejscach siedzących. W latach 2006-2013 eksploatowany był w Niemczech w miejscowościach Nagold i Altensteig przez firmę Rübenacker. W 2014 r. autobus trafił do Polski, kupiony przez firmę Ag-Mar z Tomaszowa Lubelskiego.

Pojazd ma bardzo ciekawą historię, ponieważ na specjalne zamówienie został stworzony do pracy w unikalnym zestawie z niskopodłogową przyczepą wyprodukowaną przez firmę Markus Göppel. Co ciekawe firma Rübenacker była w Niemczech pierwszą, która w 2006 r. wprowadziła do eksploatacji (na zasadach specjalnego zezwolenia) tego typu zestawy o łącznej długości 19,51 m (tzw. Midi-Trains). Aktualnie rozwiązanie to zyskuje na popularności w coraz większej liczbie miast.

“Nowy” MAN ma zastąpić kupionego w 2012 r. MANa-Göppel NM223, który będzie teraz pełnił funkcję rezerwy.

Dodaj komentarz