#337 | Mercedes-Benz O530G Citaro

14 listopada 2011 r. na dwutygodniowe testy przyjechał przegubowy Mercedes-Benz O530G Citaro (rej. WPR 42658). Pojazd został wyprodukowany w 2011 r. i debiutował na targach Transexpo w Kielcach. W Płocku przypisano mu tymczasowy numer taborowy 337. Do naszego miasta dotarł prosto z testów w PKS Wejherowo. Wcześniej testowany był w Warszawie i Zielonej Górze. Citaro G jest pojazdem w pełni niskopodłogowym i zabiera na pokład 167 osób. Napędzany jest silnikiem Mercedesa OM 457 hLA o mocy 354KM, który spełnia normę emisji spalin EEV. Dostarczony do testów egzemplarz skompletowany jest wg specyfikacji i obecnych wymogów, jakie muszą spełniać nowe autobusy wprowadzane do obsługi w Warszawie. Pojazd posiada pełną klimatyzację przedziału pasażerskiego. Wewnątrz znajdują się trzy podwieszone pod sufitem monitory, dwie elektroniczne tablice pokazujące dokładny przebieg trasy, pełny monitoring wnętrza, a także siedzenia ze specjalną tapicerką z motywami stolicy. Cały system informacji pasażerskiej, łącznie z wyświetlaczami obsługiwany jest przez oprogramowanie firmy Novamedia. Merecedesy Citaro są dziś jednymi z najpopularniejszych autobusów eksploatowanych w Europie, sprzedanych w ilości 31000 szt. Model ten zadebiutował w 1997 r., a do seryjnej produkcji trafił w 1998 r. Latem 2006 r. wprowadzona została druga generacja tych pojazdów. W najbliższym czasie producent planuje kolejne odświeżenie designu produkowanych przez siebie autobusów.

Zaledwie po 6 dniach testów, 20 listopada Citaro uczestniczyło w kolizji z Oplem Astrą. Zdarzenie miało miejsce ok. godz. 18.30 na skrzyżowaniu ulic Sienkiewicza i Bielskiej. Autobus wykonywał kurs na linii nr 19 w kierunku Podolszyc. Lekkich obrażeń doznało pięciu pasażerów. Zniszczeniu uległ przód Mercedesa, m. in. zbity reflektor oraz szyba w drzwiach kabiny kierowcy.

Następny Poprzedni
2011 r. – wystawiony na targach Transexpo
Następny Poprzedni

Zobacz zdjęcia tego autobusu na GPA