CallPay przejmuje kontrole biletów
Od 1 listopada kontrole biletów w płockich autobusach prowadzi wyłącznie firma CallPay, która od 14 lipca działała na zasadzie okresu próbnego. Umowa z dotychczasową firmą Serinus została rozwiązana.
Nowa umowa z firmą CallPay zakłada przeprowadzenie minimum 50 tysięcy kontroli miesięcznie. Każdy z kontrolerów wyposażony jest w smartfon i przenośną drukarkę, dzięki czemu wezwanie do opłaty dodatkowej będzie drukowane, a nie jak dotychczas wypisywane ręcznie. Co ciekawe kontrolerzy nie działają w dwu lub trzyosobowych zespołach, ale pojedynczo. Dodatkowo każdy z nich na bieżąco raportuje swoją pozycję poprzez GPS (funkcja oczywiście nie jest dostępna dla pasażerów, a jedynie dla KM). Jak możemy przeczytać na stronie internetowej firmy, usługom CallPay zaufało już ponad 60 miast w Polsce.
I bardzo dobrze. Poprzednia firma – Serinus to jakaś porażka. Praca nawet 14 godzin w ciągu doby, w najlepszym wypadku za 9,70 zł/godzinę (w najgorszym poniżej 4 zł …) – czas pracy obliczany był na podstawie liczby przeprowadzonych kontroli, a nie czasu na nie poświęconego, stąd praca w nocy, weekendy, święta za półdarmo. Kilkanaście dni pracy bez dnia wolnego w celu zrealizowania planu kontroli nie należało do rzadkości. Takie podejście do pracownika na szczęście zaowocowało zmianą firmy kontrolującej bilety.