Rusza linia do Staroźreb
Od 20 listopada uruchomiona zostanie nowa linia do Staroźreb na trasie: przystanek Jachowicza (teatr) – Jachowicza – Otolińska – Nowe Boryszewo – Stare Boryszewo – Stróżewko – Rogozino (Mazowiecka) – Wodzymin – Radzanowo – Woźniki – Woźniki-Paklewy – Smardzewo – Opatówiec – Staroźreby. Linia otrzyma numer 120, a linia obecnie funkcjonująca pod tym numerem otrzyma oznaczenie 121 (trasa pozostanie bez zmian, zmniejszy się natomiast ilość kursów).
Autobusy linii 120 będą kursowały tylko w dni robocze, wykonując po 6 kursów w obie strony, a trasa w jednym kierunku będzie liczyła aż 25,7 km. Co ciekawe linia będzie obsługiwała przystanek Kołłątaja na ul. Otolińskiej, który liniowo obsługiwały do 31 marca 2004 r. autobusy linii nr 9. Linia 120 będzie niejako nawiązywała do dawnej trasy “czwórki”, która również biegła z Jachowicza do Rogozina, a następnie do Białkowa i Miszewska Strzałkowskiego. Autobusy linii 120 pojadą jeszcze dalej – z Rogozina przez Radzanowo aż do Staroźreb. Nasuwa się pytanie jaka przyszłość czeka linię P-4, która od 1993 r. obsługuje dawną trasę linii 4.
Aktualnie na stronie gminy Radzanowo można przeczytać:
Gmina Radzanowo planuje również w miesiącu grudniu przeprowadzić postępowanie przetargowe na funkcjonowanie linii P4 w kolejnym roku (tj na rok 2018).
Informujemy również, że będziemy analizowali możliwość rozszerzenia wyżej przedstawionej oferty połączeń komunikacyjnych na terenie Gminy Radzanowo od początku 2018 roku, m.in. na trasie Ciółkowo – Ciółkówko – Ślepkowo – Rogozino z możliwością dojazdu do Płocka. Będzie to jednak zależało od posiadanych środków finansowych w budżecie na 2018 rok oraz od analizy kosztów nowych połączeń.
Trwa zatem ekspansja na tereny gmin ościennych. Staroźreby staną się już 9 gminą, do której będą docierały autobusy KM (nie licząc gminy Łąck obsługiwanej tylko w wakacje). Po części jest to zapewne związane z coraz słabszą kondycją płockiego oddziału Mobilis, który zawiesza i likwiduje coraz większą liczbę połączeń.
Liczba obsługiwanych linii podmiejskich zwiększy się zatem do 15 (łącznie z linią L1) i przewyższy liczbę linii typowo miejskich (pomijając linie szczytowe), których jest obecnie 14. Zastanawiający jest kierunek, w którym zmierza komunikacja miejska. Priorytetem dla spółki powinno być wożenie mieszkańców miasta oraz dążenie do ulepszania i optymalizacji siatki połączeń na terenie Płocka. Ponadto przewoźnik dysponuje jedynie autobusami miejskimi, które nie są przystosowane do obsługiwania tras lokalnych (o długości nawet ponad 30 km).
Proponuję jeszcze utworzyć linię 122 z Rogozina na Winiary i 123 z Rogozina do Radziwia. W końcu to taka metropolia, że 2 linie to za mało (z P4 w sumie nawet 3). Może warto też się zastanowić nad ekspansją na jakieś jeszcze nieodkryte tereny. W końcu hybrydy, które przyjdą w przyszłym roku muszą mieć gdzie jeździć…