Oferty na hybrydy dla Płocka
25 września Urząd Miasta otworzył oferty dla dwóch przetargów na zakup autobusów hybrydowych.
W postępowaniu na pojazdy klasy MAXI (12-metrowe) oferty złożyło trzech producentów:
Producent | Cena za 1 szt. (brutto) | Gwarancja na cały pojazd |
Gwarancja na magazyn energii | Zawieszenie przednie | Zużycie paliwa wg SORT-2 | Liczba siedzeń z niskiej podłogi |
Volvo Bus Corporation | 1.771.200,00 zł | 36 m-cy | 8 lat | belka sztywna | 28,584 l / 100 km | 6 |
Solaris Bus & Coach S.A. | 1.672.800,00 zł | 36 m-cy | 8 lat | belka sztywna | informacja zastrzeżona przez producenta | 6 |
MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o. | 1.965.540,00 zł | 60 m-cy | 8 lat | belka sztywna | informacja zastrzeżona przez producenta | 8 |
Ratusz na zakup 17 solowych hybryd przygotował 28.228.456,92 zł, zatem najtańsza oferta Solarisa nieznacznie przekracza założony budżet.
W postępowaniu na pojazdy klasy MEGA (18-metrowe) oferty złożyło dwóch producentów:
Producent | Cena za 1 szt. (brutto) | Gwarancja na cały pojazd |
Gwarancja na magazyn energii | Zawieszenie przednie | Zużycie paliwa wg SORT-2 | Liczba siedzeń z niskiej podłogi |
Volvo Bus Corporation | 2.704.770,00 zł | 60 m-cy | 8 lat | belka sztywna | 37,92 l / 100 km | 6 |
Solaris Bus & Coach S.A. | 2.386.200,00 zł | 36 m-cy | 8 lat | belka sztywna | informacja zastrzeżona przez producenta | 13 |
Na cztery pojazdy tego typu magistrat zarezerwował 10.528.792,40 zł, więc oferta Solarisa mieści się w założonym budżecie, dając nawet oszczędność w wysokości prawie miliona zł.
Wszystko wskazuje zatem, że do Płocka przyjadą kolejne “jamniki”, pierwsze w wersji hybrydowej. Już wkrótce powinniśmy poznać ostateczną decyzję Urzędu Miasta odnośnie wybranych pojazdów oraz ich ilości.