#344 | Volvo 7900 Hybrid

13 listopada 2014 r. do Płocka na testy przyjechało Volvo 7900 Hybrid (rej. WPR 70354). Pojazd otrzymał tymczasowy numer taborowy 344. Już pierwszego dnia eksploatacji pojawiły się problemy techniczne i autobus zjeżdżał do zajezdni. Drugiego dnia wyjechał na trasę, ale nie dotrwał do końca zmiany. 15 listopada pracownicy firmy Volvo zabrali pojazd do serwisu we Wrocławiu z powodu wadliwie działającego układu oczyszczania spalin. 15 grudnia, po naprawieniu usterki hybryda wróciła na jazdy testowe po płockich ulicach, które trwały tylko do 19 grudnia.

Volvo 7900 jest następcą modelu 7700, który również był testowany w Płocku, zarówno w wersji tradycyjnej, jak również hybrydowej. W testowanym pojeździe napęd działa na tej samej zasadzie, co w hybrydzie testowanej w 2012 r. Po zatrzymaniu silnik spalinowy wyłącza się. Autobus rusza z silnika elektrycznego i przy prędkości ok. 20 km/h włącza się z powrotem silnik diesla. Producent deklaruje, że pojazd ten potrafi zaoszczędzić do 39% paliwa, co wpływa na obniżenie kosztów eksploatacji, a także na ochronę środowiska naturalnego. W najnowszej hybrydzie zamontowano 240-konny silnik spalinowy Volvo D5K, który może być zasilany olejem napędowym lub biodieslem, spełniający normę czystości Euro 6, a także silnik elektryczny Volvo I-SAM. Dodatkowo pojazd pozwala odzyskiwać energię podczas hamowania. Konstrukcja nadwozia została wykonana z aluminium i stali co pozwoliło na obniżenie masy pojazdu. Autobus posiada dwa zestawy akumulatorowe, z czego jeden służy wyłącznie do rozruchu. Drugi z kolei jest odpowiedzialny za sterowanie drzwiami, klimatyzacją, układem wspomagania kierownicy oraz hamulcami. Kierowcy mają do dyspozycji m.in. nową, ergonomiczną deskę rozdzielczą, a także obrotowy fotel ułatwiający dostęp do stanowiska pracy.

Następny Poprzedni
Następny Poprzedni

Zobacz zdjęcia tego autobusu na GPA