Kolejny autobus elektryczny na testach
29 grudnia do zajezdni na lawecie dotarł prototypowy autobus elektryczny Ursus CS12LFE (rej. WB 3230N). Pojazd jest własnością firmy Ursus Bus S.A., która powstała w 2015 r. wskutek połączenia spółek Ursus i AMZ Kutno. Autobus bazuje na konstrukcji modelu City Smile 12LF firmy AMZ. Testowany egzemplarz został wyprodukowany w 2016 r. i odwiedził już 5 przedsiębiorstw, a także wystawiony był na Targach Transexpo w październiku.
Autobus, któremu nadano tymczasowy numer taborowy 349, ma 12 metrów długości, 3 pary drzwi, a na pokład może zabrać 80 pasażerów. Jego masa własna wynosi ok. 12 ton. Wyposażony jest w silnik elektryczny TM4 SUMO HD chłodzony cieczą o mocy znamionowej 170 kW umieszczony z tyłu w zabudowie wieżowej. Co ciekawe, w pojeździe znajduje się także mały silnik spalinowy o mocy 30 kW wykorzystywany do hybrydowego ogrzewania. Na dachu i na zwisie tylnym rozmieszczonych jest 5 baterii o pojemności 35 kWh każda. Daje to łącznie 175 kWh, co jak deklaruje producent powinno wystarczyć na pokonanie ok. 150 km na jednym ładowaniu. Pojazd ładowany jest poprzez złącze plug-in, a pełen cykl ładowania trwa ok. 6 godzin.
Jest to drugi elektrobus – po Solarisie Urbino 12 electric – testowany przez KM-Płock. Tym razem jednak podróż Ursusem nie będzie darmowa. Autobus wyposażony jest w kasowniki, a także zamontowano w nim biletomat. 30 grudnia wyjechał już na płockie ulice. Będzie go można spotkać na liniach 14, 19 i 22. Testy potrwają 2 tygodnie.
Co ciekawe, Ursus Bus S.A. wygrał ostatnio przetarg na dostawę 10 autobusów elektrycznych dla MZA Warszawa, pokonując m.in. ofertę Solarisa. Już w wakacje 2017 r. pojawią się one na stołecznych ulicach.
Aktualizacja: 13 stycznia autobus opuścił płocką zajezdnię na lawecie.