Testy przegubowego Mercedesa Conecto G

28 września zajezdnię opuścił elektryczny Solaris, a już dzień później, 29 września na testy (które potrwają aż do 18 października) zawitał przegubowy Mercedes Conecto G (rej. WPR 74190). Autobus wyprodukowany został w 2015 r. i jest własnością EvoBus Wolica. Jego protoplastą jest Mercedes O530G Citaro, który w listopadzie 2011 r. gościł u nas na testach zakończonych niestety kolizją. Pojazd napędzany jest silnikiem diesla Mercedes-Benz BlueEfficiency Power OM 470 LA o mocy 360KM spełniającym normy Euro VI. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest 6-biegowa automatyczna skrzynia ZF Ecolife AP. Na pokład może zabrać 140 pasażerów, z czego 39 na miejscach siedzących. Autobus posiada 4 pary drzwi, klimatyzację przedziału pasażerskiego oraz w pełni zabudowaną kabinę kierowcy. Wyposażony jest w system informacji pasażerskiej firmy Pixel, na który składają się tablice kierunkowe (w tym dodatkowa boczna z numerem linii dla osób niedowidzących) zarządzane sterownikiem Asterix, a także monitoring wnętrza. W komorze silnika zastosowano system detekcji i automatycznego gaszenia pożaru.

W Płocku pojazd otrzymał tymczasowy numer taborowy 348. W przeciwieństwie do elektrycznego Solarisa, jazda Mercedesem nie będzie darmowa. Autobus jest wyposażony w kasowniki, a już na terenie płockiej zajezdni dodatkowo zamontowano w nim biletomat.

Testowana wersja Conecto jest drugą wersją (po zmianach face-liftingu) następcy Mercedesów O345 C eksploatowanych w KM Płock od 10 lat. Na tegorocznych targach Transexpo odbędzie się natomiast premiera mercedesa Conecto II, której producentem jest Mercedes-Benz Türk A.Ş.

Dodaj komentarz