Zmiana trasy linii nr 22

Od 1 grudnia zmieniła się trasa linii 22. Po blisko roku od zapowiedzi zmieniono przebieg trasy na odcinku od ulicy Dobrzyńskiej do Tysiąclecia. Autobusy zamiast ulicą Mościckiego > Miodową > Gałczyńskiego, pojechały Dobrzyńską > Gałczyńskiego > Batalionów Chłopskich > Przemysłową > Tysiąclecia. Zmiana trasy dała regularne i częste połączenie mieszkańcom Winiar oraz północnej części osiedli Skarpa i Łukasiewicza, z miastem i dzielnicą przemysłową. Zaraz po ogłoszeniu zamiaru zmiany tej linii jeszcze w połowie listopada, rozgorzała fala protestów, by zostawić tą linię w niezmienionym kształcie. Wielu pasażerów zaczęło wyrażać obawy (w pełni uzasadnione – opinia autora) o zbyt małą częstotliwość linii 19, by była ona w stanie samodzielnie obsłużyć cześć dzielnicy Tysiąclecia i Skarpy (średnio co 15-20 minut, gdy z 22 częstotliwość była ok. 7-15 minut). W pierwszym tygodniu do wielu autobusów linii 19 nie można było już wsiąść na ul. Miodowej. Natomiast w autobusach linii 22 następowały wybuchy paniki pasażerów, zaskoczonych inną trasą. Wiele osób desperacko wysiadało np.: na przystankach na Gałczyńskiego, by piechotą wracać do 19. Zdarzały się też zabawne sytuacje: dwoje starszych osób, gdy dojechało na Winiary, wysiadając z autobusu skwitowało to stwierdzeniem: „Chwała Bogu, jakoś dojechaliśmy”. Niektórzy pasażerowie zaczęli się skarżyć, że teraz na bilet miesięczny nie będą mogli jeździć obydwoma liniami. W efekcie, wielu pasażerów postanowiło jeździć tylko linią 19, a w 22 zapełnione były zaledwie siedzenia. W weekend, 6-7.12.2003 r. KM ogłosiła badania frekwencji na obydwu liniach, by sprawdzić zasadność niekończących się skarg. Wraz ze zmianą trasy linii 22 zmieniono rozkłady, w których największą ciekawostką są nieliczne tylko kursy autobusami wysokopodłogowymi. Na weekendy i święta zaplanowano wszystkie kursy dla niepełnosprawnych.

Z historii linii 22:

Linię uruchomiono w 1982 r: Skarpa B > Dobrzyńska > Rewolucji Kubańskiej > Miodowa > Tysiąclecia > Bielska > Kwiatka > Kolegialna (<<Sienkiewicza) > Wyszogrodzka (Graniczna). Od samego początku pokrywała się z trasą linii 19 i było to zamierzonym lecz nie zrozumiałym do końca celem. Na dodatek była wskrzeszeniem zlikwidowanej kilka lat wcześniej linii 0 na dokładnie identycznej trasie. Linię następnie zawieszono w połowie lat osiemdziesiątych i uruchomiono ponownie w październiku 1989 r. na zbliżonej trasie: Winiary > Dobrzyńska (<< Miodowa) > Rewolucji Kubańskiej > Miodowa > Tysiąclecia > Bielska > Kwiatka > Kolegialna (<<Sienkiewicza) > Wyszogrodzka > Podolszyce Południowe (kościół św. Wojciecha). Pierwszą kosmetyczną zmianę wprowadzono dopiero 1 lutego 1998 r. – wydłużono ją do nowej pętli Jana Pawła II -Mazura. (o dwa przystanki).

Dodaj komentarz

Back to top button