Przetarg na nowe autobusy

13 marca 2015 r. KM-Płock ogłosiła przetarg na zakup 4 nowych, niskopodłogowych autobusów miejskich. Trzy pojazdy mają być w wersji solowej, a jeden przegubowy o długości do 18,7 metra, zasilane tradycyjnym olejem napędowym. Autobusy solowe w układzie drzwi 2-2-2 mają zabierać do 85 pasażerów, w tym min. 28 na miejscach siedzących i min. 6 miejsc ma być dostępnych z niskiej podłogi. Silnik musi mieć moc min. 210 kW (280 KM), przy pojemności min. 7000 cm3 wraz z min. 4-stopniową skrzynią biegów. Autobusy przegubowe (4-drzwiowe) zabierać mają 140 pasażerów, w tym min. 38 na miejscach siedzących i min. 11 miejsc ma być dostępnych z niskiej podłogi. Silniki w pojazdach klasy MEGA mają mieć moc min. 260 kW (350 KM), przy pojemności min. 9000 cm3 wraz z min. 4-stopniową skrzynią biegów. Wszystkie silniki mają spełniać normę Euro 6, co będzie w Płocku nowością. Producent musi zapewnić na każdy z autobus min. 36 miesięcy gwarancji bez limitu kilometrów, 60 miesięcy gwarancji na powłokę lakierniczą oraz 120 miesięcy na szkielet kratownicy podwozia (ramę) i na perforację blach poszycia zewnętrznego. Pojazdy muszą być wyposażone w system ostrzegawczy o pożarze w komorze silnika oraz półotwartą lub całkowicie zabudowaną kabinę kierowcy (opcja). Każdy z autobusów posiadać ma pełną klimatyzację, a także otwierane wszystkie lufciki (przesuwnie) w oknach szerszych niż 800 mm. Wszystkie krawędzie podestów mają być w kolorze żółtym, a przyciski wewnątrz wyposażone dodatkowo w napisy w języku Braille’a. Wyposażeniem dodatkowym mają być: wyświetlacze, pełne nagłośnienie wewnątrz i na zewnątrz, monitoring, kasowniki na bilety papierowe (pojazdy mają być przystosowane do samodzielnego montażu autokomputerów i biletomatów). Nowymi wymogami, w stosunku do poprzednich przetargów jest system liczenia pasażerów w każdych drzwiach, a także system emisji reklam (dwa monitory w autobusie solowym i trzy w przegubowym).

Oferty można składać do 23 kwietnia. Termin realizacji to aż 180 dni od daty zawarcia umowy. O wyborze decydować będą kryteria: cena – 85%, warunki gwarancji całopojazdowej – 15%.

Czy do Płocka przyjadą kolejne Solarisy, a jeśli tak, to czy będą to pojazdy IV generacji? A może o zwycięstwo w  postępowaniu powalczy Solbus, który przy poprzednich przetargach nie miał wymaganego doświadczenia w segmencie autobusów przegubowych…

Dodaj komentarz

Back to top button