Objazd przez pl. Narutowicza

Od 20 lipca drogowcy zamknęli dla ruchu skrzyżowanie al. Kilińskiego z ulicami Warszawską i Norbertańską (wstępnie do końca sierpnia). W związku z tym zmianie uległa dotychczasowa trasa objazdowa dla autobusów linii 2, 7, 43 i 140:

  • w stronę Radziwia: … – Kolegialna – pl. Obrońców Warszawy – Kościuszki – pl. Narutowicza – Mostowa – most Legionów J. Piłsudskiego – …
  • w stronę centrum: … – most Legionów J. Piłsudskiego – Mostowa – pl. Narutowicza – Kościuszki – pl. Obrońców Warszawy – 1 Maja – Sienkiewicza – …

Przystanki Szpital Św. Trójcy oraz Zoo (zast.) są nieczynne. Autobusy zatrzymują się natomiast na przystanku pl. Narutowicza (na ul. Kościuszki, przy skrzyżowaniu z ul. Tumską).

W ten sposób historia dość niespodziewanie zatoczyła koło i autobusy linii 2 i 7 choć na chwilę wróciły w rejony, gdzie kursowały w latach 60-tych, czyli na pl. Narutowicza oraz ul. Mostową.

Aktualizacja: Autobusy wróciły na swoje stałe trasy 1 września.

Komentarze

  1. Zarówno Karsan, jak i Isuzu mają ok. 8 metrów długości, więc siłą rzeczy muszą mieć zbliżony rozstaw osi, a co za tym idzie również promień skrętu. Karsany bez problemu dadzą sobie radę na wszystkich wąskich uliczkach nowej linii. Ale zanim zostanie ona uruchomiona na pewno pojawią się na liniach typu 4, 15, 20 oraz podmiejskich.

  2. Dziękuję za informacje.Jednak miałem rację że Isuzu ma mniejszy rozstaw kół ale po tym co teraz widzę to jest niewielka różnica.Nie widziałem jeszcze Karsana z bliska tylko na tym filmie a takie ujęcia zniekształcają długość.Ten rozstaw naprawdę wyglądał niewiele mniejszy od Solariów.
    Teraz już wiem i nie będę pisał czegoś co nie odpowiada rzeczywistości.
    Z niecierpliwością czekam na ich wyjazd i ciekawy jestem czy nowa linia która ma być nimi obsługiwana będzie miała niezłą frekwencję.
    A do czasu uruchomienia tej linii na pewno będą docierane na liniach miejskich i podmiejskich o mniejszej frekwencji.
    Czy mam rację?

  3. (??)..Isuzu ma rozstaw osi 4259 mm, karsan 4580, solaris urbino 12 – 5900 mm. Szerokość budy to 2401 w isuzu i 2436 mm u Karsana. Su12 ma 2550 mm.

  4. Administrator pisze o jazdach testowych Karsanów.Zgadza się.Najpierw trzeba sprawdzić czy ten autobus da sobie radę z wjazdem w kręte i wąskie uliczki osiedlowe po którym zaplanowano poprowadzić linię midibusową.
    Moim zdaniem wybrano niewłaściwy autobus.Isuzu byłby zwrotniejszy bo miał znacznie mniejszy rozstaw kół.Karsany mają rozstaw niewiele mniejszy od Solariów 12 – metrowych.To może powodować trudności z przejazdem na ostrych i wąskich zakrętach.Ale wybrano tańszy sprzęt i dobry tylko nie pomyślano o tym że teraz w niektórych miejscach kierowca będzie się męczył żeby pokonać zakręt lub gdzieś skręcić w wąską ulicę.
    Nie będę tu pisał o wszystkich takich miejscach bo komentarz byłby za długi i odechciało by się go czytać ale napiszę że takich miejsc w Płocku jest sporo.
    To tyle moich uwag i spostrzeżeń na temat Karsanów.Ale ogólnie to sprzęt jest nowy i dobry tylko ktoś do końca nie przemyślał czy się nadaje do obsługi takich tras jakie się planuje.

  5. Film jest z drogi z Turcji do Słupska, gdzie znajduje się siedziba firmy MMI, która przygotowywała autobusy zgodnie z wymaganiami przetargu. Obecnie pojazdy są już w Płocku, co nie trudno zauważyć. Jak tylko wyjadą, napiszemy o tym. Pojedyncze sztuki można już było spotkać na plockich ulicach na jazdach testowych.

  6. Co z nowymi Karsanami?Na tej stronie jest film z ich przejazdu do Płocka a więc są już na miejscu.Nic nikt nie mówi ani nie pisze więc z ciekawości zapytam.
    Przepraszam że nie w tym miejscu ale właśnie takie trasy miały obsługiwać to uznałem że tu będzie najlepiej zadać takie pytanie.

Dodaj komentarz

Back to top button