#342 | Volvo 7700 Hybrid
17.12.2012 - 2.01.2013
17 grudnia 2012 r. na jazdy testowe zawitało białe Volvo 7700 Hybrid (rej. DW 217PF) należące do Volvo Wrocław. Pojazd dostał tymczasowy numer taborowy 342. Autobus został wyprodukowany w 2011 r. i zanim dotarł do Płocka był testowany w kilku polskich miastach. Jest niskopodłogowy na całej długości, klimatyzowany oraz wyposażony w system informacji pasażerskiej Mobitec. Na pokład może zabrać maksymalnie 90 pasażerów. Napęd zapewniają równolegle silnik elektryczny i spalinowy, m.in. dzięki funkcji start-stop, która wyłącza silnik diesla na postoju. Ruszając z przystanku lub ze skrzyżowania autobus wykorzystuje napęd elektryczny, dzięki czemu manewr ten jest bardzo cichy i ekologiczny. Po osiągnięciu prędkości ok. 20km/h uaktywnia się napęd tradycyjny. Jak podaje producent hybrydowe Volvo zużywa do 40% mniej paliwa (średnio 26,7 l/100 km). Pojazd wyposażony jest w akumulatory litowo-jonowe z układem kontroli temperatury, 12-biegową zautomatyzowaną skrzynię biegów Volvo I-Shift, silnik elektryczny I-SAM o mocy 160 KM oraz 5-litrowy silnik diesla Volvo D5F o mocy 210 KM. W Płocku testowany był do 2 stycznia 2013 r.