Karuzela objazdowa
W związku z trwającymi pracami drogowymi na ul. Łukasiewicza, pasażerowie korzystający z komunikacji miejskiej w tych rejonach nie mają łatwego życia. O ile mogli się już przyzwyczaić do trwających od kilku miesięcy objazdów, o tyle w ostatnich dniach autobusy jeżdżą codziennie inną trasą. Na początek 26 sierpnia w godz. 7.00 – 17.00 zamknięto dla ruchu skrzyżowanie ul. Łukasiewicza z ul. Tysiąclecia, a autobusy skierowano objazdem ul. Przemysłową i NSZ.
Jednocześnie w związku z całkowitym zamknięciem dla ruchu ul. Łukasiewicza na odcinku od ul. Nowowiejskiego do Al. Kobylińskiego, zmianie uległa trasa objazdowa linii 4 i 24 w kierunku cmentarza. Autobusy jadą teraz ul. Bielską i Al. Kobylińskiego (której fragment jezdni północnej stał się dwukierunkowy). Przystanek Nowowiejskiego w obu kierunkach jest wyłączony z ruchu.
Dzień później, 27 sierpnia, roboty przeniosły się w okolice stadionu i w godz. 8.00 – 18.00 zamknięto tam dla ruchu fragment od ul. 7 Czerwca 1991 r. do ul. Kobiałka, w związku z czym autobusy linii 31, 32, 33, 35 i 62 zostały skierowane na trasy objazdowe ulicami Dobrzyńską i Zglenickiego. Taki sam objazd obowiązywał 29 sierpnia w godz. 8.00 – 16.00.
Z kolei 28 sierpnia w godz. 8.00 – 16.00 zamknięto skrzyżowanie ul. Łukasiewicza z ul. Batalionów Chłopskich, a linie 3, 4, 7, 20, 22, 24, 32, 33 i 35 jeździły objazdem:
- linie 3, 4, 22 i 24 w obydwu kierunkach: NSZ – Przemysłowa – Tysiąclecia – Miodowa – Gałczyńskiego;
- linie 7 i 20 w kierunku Kostrogaju: Bielska – NSZ (koniec trasy na przyst. Przemysłowa), w kierunku Podolszyc / Ciechomic: początek trasy na przystanku zastępczym na ul. Przemysłowej przed skrzyżowaniem z ul. NSZ – Przemysłowa – Tysiąclecia – Bielska;
- linie 32 i 35 w obydwu kierunkach: Miodowa – Gałczyńskiego – Dobrzyńska – Zglenickiego – Łukasiewicza;
- linia 33 w obydwu kierunkach: Bielska – NSZ – 7 Czerwca 1991 r.
Przystanki Orlen Arena (na ul. Batalionów Chłopskich) i Jaśminowa (na ul. Gałczyńskiego) były nieczynne, a przystanki Kostrogaj, straż i Siennickiego obsługiwane były tylko autobusami linii 31, 33 i 62.
W czasie trwania tego objazdu doszło do sytuacji, w której ulicą Tysiąclecia jeździły autobusy aż 15 linii (normalnie przebiega tamtędy trasa 9 linii). Skierowanie całego ruchu praktycznie jedną ulicą spowodowało, że autobusy utknęły w ogromnych korkach łapiąc w godzinach szczytu nawet ponad 30-minutowe opóźnienia.