Historia linii podmiejskich do gminy Słupno

Autobusy miejskie na teren gminy Słupno zaczęły docierać już od momentu uruchomienia komunikacji miejskiej w Płocku, czyli od lutego 1960 r. Wówczas Borowiczki, do których dojeżdżała linia nr 3 były siedzibą gminy Słupno.

Zgodnie z posiadanymi informacjami, pierwsze autobusy miejskie do samego Słupna dotarły w 1972 r. Były to kursy linii nr 19, jednak przetrwały tylko kilka miesięcy. W 1973 r. na teren gminy skierowano linię nr 12, która docierała jedynie do Gulczewa. W 1982 r. do Miszewska Strzałkowskiego wydłużono trasę linii nr 4, która w 1993 r. została zlikwidowana i zastąpiona linią prywatną P-4. „Czwórka” została uruchomiona ponownie w 1997 r., a jej trasa znowu wiodła do gm. Słupno, jednak tym razem do miejscowości Rydzyno.

W 1986 r. linię nr 12 wydłużono przez Cekanowo do centrum Słupna, a do Gulczewa skierowano nową linię nr 25, którą dopiero w 2011 r. wydłużono aż do Święcieńca. W 2001 r. uruchomiono linię nr 27 do Wykowa przez Liszyno. Dwa lata później powstała linia nr 28 do Szelig oraz Wykowa. Z kolei 14 lutego 2005 r. uruchomiona została linia nr 30 do Słupna przez Bielino i Liszyno. Od 1 września 2006 r. do 1 marca 2010 r. do centrum Słupna przez Cekanowo docierała jeszcze linia szczytowa nr 36. Wówczas gmina Słupno obsługiwana była aż przez siedem linii. W marcu 2012 r. zlikwidowana została linia nr 4. Jednak już cztery miesiące później uruchomione zostały kolejne dwie linie – 115 i 116 obsługiwane przez PKS Płock.

31 lipca 2016 r. był ostatnim dniem kursowania linii 12, 25, 27, 28 i 30 do gminy Słupno. Od 1 sierpnia zastąpiły je nowe linie 130, 131, 132 i L2.

Dodaj komentarz

Back to top button