Przebudowa ul. Dobrzyńskiej

Od 5 do 25 maja w wyniku budowy ronda na skrzyżowaniu ulic Dobrzyńskiej / Gałczyńskiego, wyłączono z ruchu część ulicy Gałczyńskiego od ulicy Norwida do Dobrzyńskiej. Autobusy linii 8, 15, 19, 22, 26 jechały ulicami: Miodowa > Mościckiego (przy Kredytowej usytuowano przystanek zastępczy na tzw. feldze). Linia 23 skręcała z Gałczyńskiego w Miodową i dalej Mościckiego. Linia 31 nie wjeżdżała w ulicę Mościckiego, jechała cały czas prosto ulicą Dobrzyńską. Prace budowlane oraz uruchomienie świateł przy ulicy Mościckiego spowodowało ogromne korki i spóźnienia autobusów. Utrudnienia powstały też dla autobusów linii 8 i 15, które mają usytuowaną na ul. Dobrzyńskiej pętlę, ale bez placu manewrowego, ponieważ autobusy w tym rejonie objeżdżają osiedle dokoła. Początkowo autobusy zawracały na ulicy „Na Skarpie” lub wjeżdżały na stary przystanek „Skarpa”, na którym zadomowili się taksówkarze, skutecznie blokujący przejazd. Gdy drogowcy rozkopali również tą cześć ulicy, autobusy linii 8 i 15 zawracały na stacji benzynowej u zbiegu ulic Medyczna/Dobrzyńska. 25 maja drogowcy wykazali się ogromną pomysłowością i pomimo wcześniejszych zapowiedzi uruchomienia ulicy Gałczyńskiego 26 maja o 9 rano, uruchomiono ją dokładnie dobę wcześniej, jednocześnie na 24 godz. zamykając wjazd w ulicę Mościckiego. Wszystkie autobusy z tej ulicy skierowano w nowo otwartą ulice Gałczyńskiego, tyle że nie poinformowane o tym na czas służb komunikacji (uwzględniając że była to niedziela). W wyniku tego nie przygotowano przystanków do zmiany ruchu. Część nieświadomych pasażerów bezskutecznie wyczekiwała np.: na przystanku „Skarpa”, obserwując skręcające autobusy w ulicę Gałczyńskiego. 26 maja zamknięto stary pas ulicy Dobrzyńskiej w wyniku czego linia 8 i 15 została ponownie pozbawiona pętli, którą tym razem usytuowano przy samym skręcie z ulicy Gałczyńskiego w Norwida.

Dodaj komentarz

Back to top button