Koniec objazdu i zmiany w infrastrukturze
24 grudnia autobusy linii 4 powróciły na swoją stałą trasę przez ulicę Parcele, która została całkowicie przebudowana od pętli w Borowiczkach do ul. Św. Huberta. Teraz znajduje się tam pełnowymiarowa ulica (po dotychczasowym śladzie), z zachowaniem ostrych łuków i stromego podjazdu. W okolicy ul. Św. Huberta powstały nowe przystanki, wyposażone w wiaty przystankowe dobrze już znane z płockich ulic.
Sama pętla, nadal tymczasowa, została przeniesiona dalej – za istniejące domy jednorodzinne, w bok od ulicy Parcele.
Jednocześnie nieznacznej modyfikacji uległa trasa linii 4. Zmiana polega na skierowaniu autobusów (dwukierunkowo) ulicami Gościniec i ks. Prałata Stefana Niedzielaka. Na ul. Gościniec uruchomiono nowy przystanek w kierunku Podolszyc na wysokości przedszkola.
Z kolei w połowie listopada w Dobrzykowie przy ul. Słonecznej przebudowany został przystanek, na którym postawiono nową wiatą przystankową. Nawierzchnię wykonano z kostki brukowej, a dotychczasową wiatę typu “Kalisz” zastąpiono nową typu “Merkury”. Co ciekawe, wiata jest w identycznej kolorystyce, jak te montowane w ostatnich latach w Płocku – grafitowa konstrukcja i granatowy dach.
Jaki Sens jest dawanie wiaty na przystanku dla wysiadających?
Śluza autobusowa z sygnalizacją dla autobusów jest już od lata, tylko ciągle jest nieuruchomiona. Napiszemy o niej gdy będzie już wszystko działać.
Czy w Płocku są planowane podobne rozwiązania na innych skrzyżowaniach?
W czwartek zauważyłem nowość na Jachowicza przy Politechnice. Buspas ze spejalną “białą” sygnalizacją świetlną dla autobusów. Dobry pomysł, autobusy będą miały pierwszeństwo na czerwonym świetle.