MAN NG272 (A11)
2006 - 2018 | było sztuk: 4
20 stycznia 2006 r. na linie nr 3 wyjechał pierwszy z dwóch MANów NG272, którym przypisano numery 662-663. Autobusy sprowadzono z Fürth k. Norymbergi, gdzie były eksploatowane od listopada 1994 roku (przebieg ok. 480 tys. km). Ich stan i poziom techniczny (niska podłoga w 60%, w trzecich drzwiach znajdował się jeden stopień, EURO 1, ABS, ASR, poziomowanie) było zdecydowanie lepsze od eksploatowanych Jelczy czy Ikarusów z tego rocznika. Pojazdy były pierwszymi przegubowcami w wersji trzydrzwiowej. Trzecia para drzwi oryginalnie otwierana była przez pasażerów (rozwiązanie w Płocku zmieniono). Wewnątrz znajdowały się wyściełane na zielono siedzenia, które między pierwszymi, a drugimi drzwiami składały się z 4 “półtorówek”. Platformę dla osób stojących w przyczepie odgradzały od przegubu dwa rzędy podwójnych siedzeń po lewej i trzy-miejscowa ławeczka po prawej. Na środku, w wejściu trzecich drzwi zamontowano jak w dawnych Ikarusach poręcz. Na wysokości drugich drzwi znajdowała się kolejna platforma dla osób stojących, z miejscem dla osoby na wózku. Przegub wyposażony był w osłony podobne do tych w Jelczach M181 i wiszącą pod ramą przegubu poręcz. Kierowca miał do dyspozycji półotwartą kabinę. Wentylację zapewniało jedynie 6 uchylnych lufcików i cztery otwory dachowe. W pojazdach zostawiono oryginalne, sterowane elektrycznie filmy, a w egzemplarzu #662 zostawiono działający wyświetlacz z lewej strony. Oba egzemplarze były też pierwszymi, na których zastosowano nowe rozmieszczenie numerów taborowych – nad pierwszymi drzwiami.
12 września 2006 r. do miasta dotarły dwa kolejne autobusy tego typu #672-673. Pojazdy zarejestrowano pierwszy raz w 1994 r. w VAG Nürnberg. Wyposażone były w elektroniczne tablice firmy Brose oraz kasowniki KRG-6K. Posiadają wygodne, wyściełane siedzenia w niebieskiej tapicerce, podobnie jak w dwóch wcześniejszych egzemplarzach trzecia para drzwi była otwierana przez pasażerów.
Trzy MANy (#662, #672 i #673) w ramach napraw bieżących doczekały się w latach 2011-2012 pełnego miejskiego malowania (#663 do końca jeździł oklejony reklamą Wisły Płock).
Pierwszym skasowanym MANem NG272 został #663, który opuścił zajezdnię w marcu 2016 r. W maju 2018 r. jego los podzielił #662, w sierpniu #672, a także #673, co zakończyło eksploatację tego modelu w Płocku.
rodzaj: | niskowejściowy |
ilość miejsc (siedzących/stojących): |
162 (50 / 112)
|
układ drzwi: |
2-2-2-0
|
długość [mm]: | 17960 |
szerokość [mm]: | 2500 |
wysokość [mm]: | 2900 |
masa własna [kg]: | 15000 |
dopuszczalna masa całkowita [kg]: | 28000 |
silnik (moc): | MAN D0826 LUH 06 (270 KM) |
skrzynia biegów: | automatyczna ZF 5HP-500 |
norma czystości spalin: | EURO 1 |
Spis taboru
ROK | WPISANO | NUMERY TAB. | SKREŚLONO | NUMERY TAB. |
2006 |
4 | 662-663, 672-673 (prod. 1994) | ||
2016 | 1 | 663 | ||
2018 | 3 | 662, 672, 673 | ||
RAZEM | 4 | 4 |