Neoplan N4020td
1998 - 2019 | było sztuk: 2
Od 19 grudnia 1994 r. przez 5 dni testowano pierwszego w Polsce Neoplana N4020, wypożyczonego z MZA w Warszawie #6455. W Płocku kursował jedynie na linii 19 wzbudzając niemałą sensację wśród podróżnych. Jesienią 1997 roku testowano taki pojazd jeszcze raz, tym razem z poznańskiego MPK #1364.
W 1998 roku niemiecka konstrukcja znalazła aprobatę w KM Płock, co zaowocowało zakupem dwóch Neoplanów N4020td. Pierwszy z numerem 633 wyruszył na ulice we wrześniu, drugi egzemplarz miesiąc później. Zakupiona wersja wyposażona jest w stojący silnik MAN i płaską podłogą na całej długości pojazdu. Są to jednoczłonowe pojazdy wielkopojemne, w których trzecia, wleczona oś jest również skrętna. Autobusy wyposażono w tablice kierunkowe (przednia fosforyzująca) i kasowniki firmy R&G oraz w klimatyzatory dla kierowców. W lutym 2003 r. w #633 tablice mozaikowe zastąpiono ledowymi.
Łącznie w fabryce Neoplan Polska powstały tylko 44 egzemplarze modelu Neoplan N4020 w wersji td (z ang. tower drive). Oprócz 30 egzemplarzy dla MZA Warszawa, 11 zakupiło MPK Legnica, 2 – KM Płock, a 1 – MPK Lublin.
2 października 2018 r. jako pierwszy do kasacji powędrował #633, a 18 marca 2019 r. jego los podzielił #634, co zakończyło eksploatację tego modelu w Płocku.
Dane techniczne| rodzaj: | niskopodłogowy |
| ilość miejsc (siedzących/stojących): |
163 (39 / 124)
|
| układ drzwi: |
2-2-2
|
| długość [mm]: | 14600 |
| szerokość [mm]: | 2500 |
| wysokość [mm]: | 2950 |
| masa własna [kg]: | 13800 |
| dopuszczalna masa całkowita [kg]: | 24700 |
| silnik (moc): | MAN D2866 LOH 18 (260 KM) |
| skrzynia biegów: | automatyczna ZF Ecomat 5HP-500 |
| norma czystości spalin: | EURO 2 |
| ROK | WPISANO | NUMERY TAB. | SKREŚLONO | NUMERY TAB. |
| 1998 |
2 | 633-634 | ||
| 2018 |
1 | 633 | ||
| 2019 |
1 | 634 | ||
| RAZEM | 2 | 2 |


