Podpisanie umowy na Karsany
22 stycznia w Urzędzie Miasta w obecności Prezydenta Płocka podpisano umowę na zakup 7 autobusów klasy MIDI marki Karsan. Ze strony KM podpisy złożyli prezes Marcin Uchwał i wiceprezes Aleksandra Sieczkowska–Pachelska, a ze strony firmy MMI (dealera marki) prezes Stanisław Zdrojewski. Koszt zakupu to ponad 5,4 mln zł, z czego 4 mln pochodziło z budżetu miasta. Midibusy powinny przyjechać do Płocka na początku wakacji. Będzie to największa dostawa pojazdów tej marki w Polsce. Prezes MMI wyjaśnił, że dostarczone zostaną Karsany nowej generacji, po faceliftingu w stosunku do egzemplarza testowanego w 2019 r. Dwa takie jeżdżą już w Polsce – w gminie Jonkowo pod Olsztynem. Co ciekawe, zgodnie z zapowiedzą prezesa KM, w marcu możemy spodziewać się w Płocku na testach elektrycznego Karsana Atak, który miał premierę na targach IAA w 2018 r. W spółce szacują, że po dostawie łącznie 15 nowych autobusów w 2020 r., liczba taboru wzrośnie do 117 pojazdów, a średnia wieku z obecnych 10,5 lat zmniejszy się do 8,2.
Karsan Atak jest długi na 8 metrów i może pomieścić, zgodnie z deklaracją producenta, do 58 pasażerów. Zamówione pojazdy wyposażone będą w silniki diesla spełniające normę Euro 6, automatyczne skrzynie biegów, klimatyzację, monitoring, gniazda USB, monitory wyświetlające informacje dla pasażerów oraz – podobnie jak zamówione w 2019 r. Solarisy – elektroniczne “koraliki”.
Zamierzeniem zakupu tego typu pojazdów jest uruchomienie nowej linii midibusowej na terenie miasta, która dotrze w głąb osiedli lub na Stare Miasto, czyli tam, gdzie nie dadzą rady wjechać standardowe autobusy.
– Kupujemy siedem nowych, krótkich autobusów. Dzięki swoim rozmiarom będą mogły kursować po ulicach osiedlowych – zapowiedział na środowej konferencji prasowej Prezydent Płocka Andrzej Nowakowski.
Na sierpień zapowiedziano też uruchomienie nowej linii nr 18. Jej trasa miałaby prowadzić ulicami: Dworzec kolejowy – Mickiewicza – Północna – Lotników – Kochanowskiego – Bielska – Narodowych Sił Zbrojnych – Rutskich – Rembielińskiego – Tysiąclecia – Bielska – Sienkiewicza – Okrzei – Kazimierza Wielkiego – Stary Rynek – Małachowskiego – Teatralna – pl. Narutowicza – Kościuszki – pl. Dąbrowskiego – Warszawska – Kilińskiego – Słoneczna – Południowa – Wyszogrodzka – Studzienna – Imielnicka – Górna – Źródlana – Wyszogrodzka – Jana Pawła II – Czwartaków – Jana Pawła II – Armii Krajowej – Żyzna. Planowany czas przejazdu (od pętli do pętli) wyniósłby 46 minut. Autobusy miałyby kursować w godzinach szczytu co 20 minut, a poza szczytem co 30-40 minut.
Prezydent zaznaczył jednak, że jest to na razie mocno wstępna propozycja. Już teraz różni się ona od tego, co zaproponowano w październiku ubiegłego roku.
Poniżej fragment Kuriera Mazowieckiego z dn. 22.01.2020 r.