Kolejne podejście do midibusów
KM-Płock nie ustaje w dążeniu do wprowadzenia do swojego taboru autobusów klasy MIDI. Po dwóch nieudanych podejściach na leasing 2 szt. midibusów, tym razem spółka wyraziła chęć kupna 7 pojazdów tej klasy. Ma to zapewne również związek z nieudanym przetargiem na zakup 6 używanych autobusów 12-metrowych, na który KM miała przygotowane niecałe 5 mln zł.
Jeśli chodzi o kwestie techniczne, to nie odbiegają one praktycznie od tego, czego oczekiwano poprzednio. Pojazdy mają mieć od 8 do 10 m długości, być klimatyzowane i zabierać na pokład nie mniej niż 55 pasażerów, w tym co najmniej 20 na miejscach siedzących (zamawiający nie wymaga tapicerki z logo miasta, dopuszcza fabryczną tapicerkę siedzeń). Muszą posiadać minimum dwa bezstopniowe wejścia (przynajmniej jedno o szerokości min. 1200 mm), minimum 5 okien bocznych otwieranych przesuwnie oraz przynajmniej jeden wywietrznik dachowy. Autobusy mają być wyposażone w silniki (w pozycji leżącej lub stojącej) spełniające normę emisji spalin Euro 6 (o mocy min. 183 KM i pojemności 4,5 l) oraz automatyczne skrzynie biegów (6 przełożeń plus wsteczny). Pasażerowie mają mieć do dyspozycji 2 ładowarki USB, 2 kasowniki. Pojazdy muszą posiadać monitoring (6 kamer), autokomputer (SRG-6000P), 2 wyświetlacze wewnętrzne (jeden 22-calowy zlokalizowany pod sufitem, a drugi boczny pełniący funkcję “koralików”), a także być przygotowane do montażu biletomatu. Podobnie jak w ostatnich przetargach na 8 nowych autobusów, wyświetlacze zewnętrzne mają być barwy białej, a tylny oprócz numeru linii ma pokazywać również kierunek. Na pojazdy wymagana jest co najmniej 3-letnia gwarancja.
Oferty można składać do 23 grudnia. Kryteria wyboru również pozostały bez zmian:
- 60% – cena,
- 20% – warunki gwarancji (dodatkowe punkty za wydłużenie gwarancji do 5 lat),
- 10% – termin dostawy (wymagany do 150 dni, dodatkowe punkty za dostawę do 90 dni),
- 10% – zużycie paliwa wg SORT 2.