Solarisy Urbino 8,9 LE w Płocku
30 lipca do płockiej zajezdni dotarło 5 używanych Solarisów Urbino 8,9 LE. Autobusy dostarczyła firma BTS Wyględy na podstawie przetargu ogłoszonego w kwietniu. Łączna ilość midibusów w taborze zwiększyła się do 12 szt.
Solarisy wyprodukowane zostały w 2016 roku i od nowości eksploatowane były przez firmę Mobilis, która kupiła 54 takie pojazdy w ramach świadczenia usługi dla ZTM Warszawa na liniach dowożących lub osiedlowych. Zostały w pełni przemalowane w płockie barwy i otrzymały numery taborowe 798-802, a więc rozpoczęły kolejną setkę w numeracji taboru. Konstrukcyjnie powiązane są z “jamnikami” trzeciej generacji. Są to 2-drzwiowe (w układzie 1-2-0), klimatyzowane, niskowejściowe pojazdy klasy MIDI o długości 8,95 m i szerokości 2,4 m. Na pokład mogą zabrać 54 pasażerów (w tym 24 na miejscach siedzących). Autobusy nie posiadają wieży silnikowej. Wyposażone są w zamontowany centralnie z tyłu układ napędowy składający się z silnika Cummins ISB6.7E6 250B o mocy 250 KM (Euro-6) sprzężonego z automatyczną skrzynią biegów Voith D854.6(4).
Jeśli chodzi o wnętrze, to oryginalna “warszawska” tapicerka została zastąpiona “płocką” stosowaną od 2018 r. Modyfikacji uległ również system informacji pasażerskiej. Zmieniono wyświetlacze zewnętrzne, niestety na takie o niskiej rozdzielczości (firmy R&G). Wewnątrz (pod sufitem, za kabiną kierowcy) zamontowano ekran LCD, na którym prezentowana jest informacja o trasie przejazdu. Zrezygnowano natomiast z bocznego ekranu pełniącego funkcję elektronicznych “koralików”. Kierowca ma do dyspozycji pulpit firmy Actia, a także sterownik SRG-6000. Biletomat umieszczono, podobnie jak w Karsanach, na przednim lewym nadkolu.
7 sierpnia pierwszy z Solarisów 8,9 LE (#798) zadebiutował na liniach 31 i 37.