Awaria tablic DIP [AKTUALIZACJA]

31 stycznia awarii uległy tablice Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na ternie miasta. Część tablic LED zrobiła się po prostu czarna (np. przy teatrze), natomiast na części tablic LCD pojawił się komunikat „Konserwacja systemu, proszę czekać…”. Te, które działają wyświetlają rozkład jazdy, ale bez predykcji (czyli bez informowania o rzeczywistym czasie przyjazdu autobusu).

Na swojej stronie KM zamieściła następujący komunikat:

Szanowni Państwo, informujemy, że nastąpiła awaria tablic przystankowych Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Obecnie pracujemy nad rozwiązaniem problemu. Przepraszamy za utrudnienia.

Mijają już 2 tygodnie, odkąd pojawiły się problemy, lecz na razie nie widać rozwiązania. Na łamach Portalu Płock można przeczytać wypowiedź rzecznik KM:

– Komunikacja Miejska i firma odpowiedzialna za oprogramowanie działa i pracuje nad ustaleniem przyczyn awarii. Staramy się, by sytuacja jak najszybciej została opanowana – mówi Kinga Wochowska z Komunikacji Miejskiej. – Jak na razie, niestety, nie wiemy, ile to potrwa.

Aktualizacja: 18 lutego na stronie KM pojawiła się następująca informacja:

Elektroniczne tablice podające na przystankach rzeczywisty czas przyjazdu autobusu Komunikacji Miejskiej będą w najbliższych dniach wyłączane. Wymagają okresowej konserwacji. System powiadamiania pasażerów KM jest wygodny, pozwala precyzyjnie wskazać czas przyjazdu wybranego autobusu na przystanek, ale jak każde urządzenie wymaga okresowego przeglądu. Z tego powodu w najbliższych dniach, sukcesywnie, elektroniczne tablice podające na przystankach autobusowych informację o czasie przyjazdu autobusu KM będą czasowo wyłączane.

Dodaj komentarz