Gmina Staroźreby kupuje miejskie autobusy – Aktualizacja

13 lutego gmina Staroźreby ogłosiła wynik postępowania na zakup 3 autobusów miejskich, niskopodłogowych o długości 12 m, na zakup których otrzymała dofinansowanie zewnętrzne. To dość zaskakujące posunięcie po tym, jak gminę (którą zamieszkuje ok. 7 tys. mieszkańców) kilka lat temu obsługiwała komunikacja miejska w Płocku, a obecnie usługa ta realizowana jest przez PKS w Gostyninie. Czy pojazdy te kursować będą na linii 266 do Płocka? Jeżeli tak, stanowić będą swoistą ciekawostkę w naszym mieście.
Do postępowania przystąpiło trzech oferentów – polski przedstawiciel autobusów BMC oraz dwie firmy bliżej nieznanych marek pojazdów. Pomimo najwyższej ceny, wybrano ofertę firmy BMC, która mieści się w budżecie. Autobusy będą zasilane silnikiem diesla (Euro-6) firmy Cummins, o mocy 204 kW, z automatyczną skrzynią ZF. Malowanie składać ma się z kolorów: białego, żółtego, czerwonego i czarnego. Pojazdy mają być wyposażone w klimatyzację, przestrzeń na wózki, gniazda USB, poręcze w kolorze żółtym, 3 pary dwuskrzydłowych drzwi, przednią niedzieloną szybę, 4 lufciki w oknach bocznych, półotwartą kabinę kierowcy, trzy tablice zewnętrzne w kolorze białym, głosowy system zapowiedzi przystanków, komputer pokładowy, boczną ramkę w szybie na tablicę tekturową, system monitoringu oraz uchwyt na bileterkę. Dodatkowo wymagano, by pojazdy były oznakowane logiem zamawiającego oraz numerami inwentarzowymi. Autobusy objęte będą 48-miesięczną gwarancją.
Aktualizacja
Zgodnie z informacją podaną przez portal Transinfo w dniu 4 kwietnia:
2 kwietnia 2025 roku Gmina Staroźreby podpisała umowę na dostawę trzech autobusów niskopodłogowych w ramach przetargu, który przeszedł burzliwą drogę. Mazowieckie postępowanie zaczęło się od „trzęsienia ziemi” – zamawiający odrzucił dwie oferty: Magdaleny Okuń i GM Inwestycje, powołując się na powiązania kapitałowe między wykonawcami, i zdecydował się na wybór propozycji Autobagi z autobusami marki BMC. Po tym przyszła kolej na odwołania do KIO, które zakwestionowało wcześniejsze rozstrzygnięcie. W efekcie doszło do niespodziewanej zmiany – kontrakt trafił do GM Inwestycje, firmy dotąd szerzej nieznanej w branży, która z pozycji drugiego miejsca wskoczyła na szczyt. Tekst pochodzi z portalu Transinfo przeczytaj więcej: https://transinfo.pl/infobus/po-kio-i-rezygnacji-magdaleny-okun-starozreby-wybieraja-oferte-gm-na-autobusy/