Biznes plan
28 czerwca radni miasta zatwierdzili biznes plan Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. do roku 2014. Dokument ten zakłada wiele zmian, jakie mają dotknąć funkcjonowanie transportu miejskiego. Część planu przewiduje zmianę siatki połączeń oraz wprowadzenie nowych rodzajów biletów. Przede wszystkim zmianie ulec ma koncepcja funkcjonowania 17 linii podmiejskich, które z części wschodniej miasta skończą swój bieg na pętli Jana Pawła II – Mazura, skąd pasażerowie będą musieli się przesiąść do jednej z linii podstawowych kursujących po mieście. Pozostałe linie podmiejskie najprawdopodobniej dojadą do dworca w Al. Jachowicza, ale pojadą tam najkrótszą i najprostszą drogą, co pozwoli zaoszczędzić na pustych i nierentownych przebiegach. Zmianie ulegnie również zakres numeracji linii. Dla linii wyjeżdżających na północ i południe przewidziano numery 30-35, dla linii jadących na zachód: 20-24, a na wschód: 40-45. Po mieście z dużą częstotliwością kursować mają cztery linie podstawowe, które zastąpią dzisiejsze linie 3, 19, 22 i 26. Linie 19, 22 i 26 zostaną odpowiednio przenumerowane na : 0, 2 i 1. Linie 1 oraz 3 będą miały korekty tras. “Jedynka” przestanie kursować przez Miodową i do dworca PKP, dzięki czemu wróci do pierwotnego wariantu, jaki miała zaraz po utworzeniu w latach 90-tych. Znów będzie tworzyć szybkie i bezpośrednie połączenie Podolszyc za szpitalem na Medycznej. “Trójka” natomiast pojedzie z Przemysłowej w Gwardii Ludowej do Łukasiewicza, a następnie Al. Jachowicza, skąd skręci w ul. Dworcową do dworca PKP tak, jak to dziś robi linia 26. Linie podstawowe w szczycie mają kursować z częstotliwością co 15 minut. Kolejną grupą mają być linie uzupełniające (o numerach 10-13), które mają kursować po mieście z częstotliwością co 30 min. Zmieni się także oznaczenie linii cmentarnych, które otrzymają numery 70-73. Dzisiejsze “trzydziestki” do Orlenu zastaną przenumerowane na linie 50-55, a wakacyjne 13 i S na 60-61. Swoje numery zachowają jedynie linie nocne, jednak ich trasy zmienią się również tak, by tworzyć węzeł przesiadkowy w Al. Jachowicza.
Zmiany te skorelowane mają być z wprowadzeniem biletów czasowych (poszerzenie oferty biletowej), które ułatwią pasażerom dogodne przesiadanie się miedzy liniami. Wyrówna to szanse w sprawiedliwym płaceniu za przejazdy wszystkich mieszkańców Płocka, niezależnie w której części miasta mieszkają. Do podróżowania autobusami zachęcić mają też znacznie tańsze bilety okresowe na wszystkie linie. Zmiany przewidują wprowadzeni taktów, likwidację “stad autobusów”, zmiany nazw przystanków – prostsze, by ułatwić ich zapamiętywanie. Poprawie ulec ma również informacja pasażerska oraz oznaczniki przystankowe (słupki). Biznes plan zakłada także możliwość wytyczenia w mieście bus-pasów.
Wprowadzenie tych wszystkich zmian zaplanowane zostało na 1 kwietnia 2012 r. Jeżeli plan ten zostanie wdrożony w życie, będą to największe zmiany, jakie kiedykolwiek dotknęły płocką komunikację, a tak wyczekiwane przez wszystkich.