Przetarg
24 maja 2013 r. Urząd Miasta Płocka ogłosił przetarg na zakup 7 nowych, niskopodłogowych autobusów miejskich. Pięć pojazdów ma być w wersji solowej, przystosowanych do zasilania biopaliwem B100, a dwa przegubowe o długości do 18 metrów zasilane tradycyjnie. Autobusy solowe w układzie drzwi 2-2-2 mają zabierać do 85 pasażerów, w tym min. 28 na miejscach siedzących i min. 6 miejsc ma być dostępnych z niskiej podłogi. Silnik musi mieć moc min. 210 kW (280 KM), przy pojemności min. 7000 cm3 wraz z min. 5-stopniową skrzynią biegów. Autobusy przegubowe (4-drzwiowe) zabierać mają 148 pasażerów, w tym min. 38 na miejscach siedzących i min. 11 miejsc ma być dostępnych z niskiej podłogi. Silniki w pojazdach klasy MEGA mają mieć moc min. 260 kW (350 KM), przy pojemności min. 9000 cm3 wraz z min. 5-stopniową skrzynią biegów. Wszystkie silniki mają spełniać normę Euro-5. Każdy z autobusów musi mieć min. 36 miesięcy gwarancji bez limitu kilometrów, 60 miesięcy gwarancji na powłokę lakierniczą, 120 miesięcy na szkielet kratownicy podwozia (ramę) i na perforację blach poszycia zewnętrznego. Pojazdy muszą być wyposażone w system ostrzegawczy o pożarze w komorze silnika oraz półotwartą lub całkowicie zabudowaną kabinę kierowcy (opcja). Każdy z autobusów posiadać ma pełną klimatyzację, a także otwierane wszystkie lufciki (przesuwnie). Wszystkie krawędzie podestów mają być w kolorze żółtym. Wyposażeniem dodatkowym muszą być: wyświetlacze, pełne nagłośnienie wewnątrz i na zewnątrz, monitoring, kasowniki na bilety papierowe (tym razem bez autokomputerów i biletomatów) oraz oświetlenie zewnętrzne wejść.
Oferty można składać do 4 lipca. Termin realizacji: 150 dni od daty zawarcia umowy. O wyborze decydować będą kryteria: cena – 85%, warunki gwarancji całopojazdowej – 15%. Zakup współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.