Autosan H9-35
1976 - 1984 | było sztuk: 78
W 1976 r. zakupiono w MPK 20 nowych Autosanów H9-35 #283-302. Pierwszy autobus tego typu wyjechał 1 lutego na linię nr 2. Sanocki pojazd był następcą wcześniej produkowanego Sana. Jego nowa konstrukcja z wyżej umieszczonym dachem oraz nowy, mocniejszy silnik przyczyniły się do dużej popularności w mniejszych miastach. Znaczącą wadą w zastosowaniu dla Płocka była zbyt mała pojemność – do 72 osób. Na dodatek, autobusami tymi próbowano pod koniec lat 70-tych zastępować wycofywane z ruchu przegubowe Jelcze AP. Już w pierwszym roku ze stanu skreślono egzemplarz #287. W 1979 r. w ruchu było już 77 biało-czerwono-białych autosanów, z których część miała pomarańczowe pasy. Po naprawach głównych autobusy malowano również, jak np. #283 w pasy o kolorze niebieskim.
Autosany nie zadomowiły się w naszym mieście na długo (łącznie 8 lat). Ich pojemność szybko okazała się zbyt mała na płockie warunki. Większość z nich służyła jedynie 2-3 lata, po czym były przekazywane w różne miejsca. Najwięcej (co najmniej 25) przekazano do PGKiM w Kutnie. Kilka sztuk trafiło do Żychlina, a część pozostała w Płocku (sprzedane np. do Petrobudowy, Izokoru, Zakładów Drobiarskich). Ostatnich 7 egzemplarzy skreślono w 1984 r. „Psiukacze”, bo tak je potocznie nazywano, powróciły jeszcze na ulice naszego miasta jako komunikacja zastępcza (z MZK Kutno) podczas strajku w 1989 r.
Dane techniczne| rodzaj: | wysokopodłogowy |
| ilość miejsc (siedzących/stojących): | 71+1 (24+1 / 47) |
| układ drzwi: | 4-0-4 |
| długość [mm]: | 9310 |
| szerokość [mm]: | 2500 |
| wysokość [mm]: | 3150 |
| masa własna [kg]: | 7700 |
| dopuszczalna masa całkowita [kg]: | 12500 |
| silnik (moc): | Andoria 6c T107 (138 KM) |
| skrzynia biegów: | mechaniczna FON |

| ROK | WPISANO | NUMERY TAB. | SKREŚLONO | NUMERY TAB. |
| 1976 | 20 | 283-302 | 1 | 287 |
| 1977 | 18 | 312-329 | ||
| 1978 | 25 | 337-361 | ||
| 1979 | 15 | 362-376 | 2 | 312, 339 |
| 1980 | 14 | 285, 286, 292, 293, 294, 295, 298, 299, 300, 301, 302, 319, 321, 323 | ||
| 1981 | 7 | 284, 288, 289, 297, 318, 367, 369 | ||
| 1982 | 8 | 283, 290, 291, 322, 326, 327, 337, 343 | ||
| 1983 | 39 | 296, 313, 314, 315, 316, 317, 320, 324, 325, 328, 329, 341, 342, 344, 345, 346, 347, 349, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 359, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 368, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376 | ||
| 1984 | 7 | 338, 340, 348, 350, 357, 358, 360 | ||
| RAZEM | 78 | 78 |




![Lato 1978 r. Autosan H9-35 [#316] jedzie przez Imielnicę na linii nr 3. Zdjęcie przesłał przemkoplock.](https://plockibus.pl/wp-content/uploads/2015/03/316-200x150.jpg?v=1658834289)


