Bilety zwykłe
Specjalne podziękowania dla Pana Marcina Kozłowskiego, który udostępnił nam swoje zbiory
Okres okupacji niemieckiej
Niewiele osób wie i pamięta, że zorganizowany transport publiczny pojawił się w naszym mieście już za czasów okupacji niemieckiej. Pisaliśmy o tym przy okazji pojawienia się książki Pani Elżbiety Szubskiej – Bieroń pt. „Płock na łamach lokalnej prasy NSDAP 1939-1945”. Od Pana Marcina Kozłowskiego z Warszawy, wieloletniego kolekcjonera biletów otrzymaliśmy perełkę – bilet z czasów okupacji.
MPK Płock
Lata 70-te i 80-te. Poniższe wzory biletów obowiązywały w całej Polsce.
ZKM Płock
Uchwałą rady miasta z 23 września 1991 r. na podstawie ustawy o samorządzie terytorialnym, Rada Miasta dokonała przekształcenia państwowego przedsiębiorstwa w zakład budżetowy o nazwie Zakład Komunikacji Miejskiej w Płocku.
Nowy wzór. Cena podwójna, bo w nowej i starej walucie. Bilety z tej serii pojawiły się wraz z denominacją, czyli w 1995 roku. Druga seria tych biletów przyniosła zmiany w postaci różowego tła.
Tutaj już jedynie cena po denominacji.
W drugiej połowie lat 90-tych (prawdopodobnie 1997 r.), wraz z wprowadzeniem karnetów, zmienił się wygląd, jak i jakość papieru. Pojawiła się zupełnie nowa szata graficzna w kolorach miasta, a także herb w tle.
KM-Płock
W kwietniu 1998 r. przekształcono dotychczasowy zakład w spółkę o nazwie Komunikacja Miejska-Płock Spółka z o.o., co wiązało się m.in. ze zmianą szaty graficznej biletów.
Wraz z nowym wzorem kolejna podwyżka cen.
Nowy wzór, nowe ceny. Komunikacja po raz pierwszy wprowadziła ulgę 40% (na tych biletach jeździła m.in. młodzież szkolna), a także hologram. Nowością było też zastosowanie różnych kolorów biletów dla poszczególnych cen.
Kolejny wzór biletów.
W nowej szacie graficznej po raz pierwszy zastosowano kolorowy herb Płocka, hologram pozostał w kształcie małego prostokąta.
1 maja 2004 r. nastąpiła podwyżka cen biletów wraz ze zmianą wzoru.
Kolejna szata graficzna.
Po raz pierwszy zastosowano szatę graficzną obróconą o 90 stopni.
Kolejny wzór biletów powrócił jednak do tradycyjnej orientacji. Była to już czwarta zmiana szaty graficznej biletów o tych samych nominałach.
1 marca 2008 r. miała miejsce podwyżka cen biletów. Co dziwne, szata graficzna nie uległa zmianie.
Na początku 2009 roku nieznacznie zmieniony został wzór biletów.
W kwietniu 2010 r. po raz kolejny zmianie uległ wzór biletów.
1 czerwca 2011 r. nastąpiła podwyżka cen biletów. Zmieniona została również szata graficzna oraz orientacja tekstu na bilecie (ponownie obrócono ją o 90 stopni).
1 sierpnia 2012 r. wprowadzono nową taryfę przewozową. Bilety normalne zdrożały do 2,80 zł, a ulgowe do 1,40 zł. Zmieniona szata graficzna zawiera zarys Wzgórza Tumskiego, a nowością jest umieszczenie na biletach logo KM.
W 2015 r. wydane zostały bilety okolicznościowe (tylko o nominałach 1,40 i 2,80 zł) z okazji 55-lecia płockiej komunikacji.
1 lipca 2016 r. bilety jednoprzejazdowe we wszystkich strefach otrzymały dodatkową funkcję biletu czasowego (w strefie A 45 minut, w strefach B i C 60 minut od momentu skasowania). Ceny biletów w strefie miejskiej nie uległy zmianom, staniały natomiast bilety w strefach podmiejskich.
1 maja 2019 r. nastąpiła podwyżka cen biletów.
Na początku marca 2020 r. w sprzedaży pojawiły się bilety okolicznościowe (tylko o nominałach 1,60 i 3,20 zł) wydane z okazji 60-lecia komunikacji miejskiej w Płocku.
1 września 2020 r. miała miejsce kolejna podwyżka cen. Przy okazji nieznacznie zmieniła się szata graficzna.
1 lutego 2022 r. bilety zdrożały ponownie.
Kolejna podwyżka, tym razem aż o ok. 20% weszła w życie 1 września 2024 r.