Dane w trakcie weryfikacji – mogą odbiegać od stanu rzeczywistego.
W 1972 r. na ulice wyjechał pierwszy Jelcz Mex #215. Pomimo, że autobusy te produkowano w Polsce od połowy lat 60-tych na licencji Śkody i cieszyły się ogromną popularnością, to w ciągu pierwszych czterech lat kupiono tylko cztery sztuki (po jednej na rok). W 1978 r. zakupiono 4 ostatnie, a łącznie 16 w wersji Mex, plus jedno pogotowie RTO. Niestety podobnie jak Jelcze AP nie były to pojazdy nowe. Niektóre egzemplarze nie posiadały wydzielonego z przodu świetlika na tablicę kierunkową, za to #269 posiadał aż dwa, z przodu i z tyłu. Autobusy po naprawach głównych zazwyczaj malowano w różne odcienie czerwonego, poza wyjątkami jak #306, który w całości pozostawiono w kolorze “ecru”. Pojazdy wyposażone były w dwie pary dwuskrzydłowych drzwi sterowanych pneumatycznie z miejsca kierowcy. Do dziś popularnie nazywane są “ogórkami” lub “beczkami”.
Dane techniczne
rodzaj: |
wysokopodłogowy |
ilość miejsc (siedzących/stojących): |
81 (29 / 52) |
układ drzwi: |
0-2-2 |
długość [mm]: |
10520 |
szerokość [mm]: |
2500 |
wysokość [mm]: |
2900 |
masa własna [kg]: |
8570 |
dopuszczalna masa całkowita [kg]: |
14400 |
silnik (moc): |
Śkoda 706 RTO (160 KM) |
skrzynia biegów: |
mechaniczna |
Spis taboru
ROK |
WPISANO |
NUMERY TAB. |
SKREŚLONO |
NUMERY TAB. |
1972 |
1 |
215 |
|
|
1973 |
1 |
238 |
|
|
1974 |
1 |
269 |
|
|
1975 |
1 |
279 |
|
|
1976 |
7 |
280-282, 303-306 |
|
|
1977 |
1 |
330 |
|
|
1978 |
4 |
331-333, 336 |
5 |
215, 238, 282, 303, 305 |
1980 |
|
|
4 |
269, 279, 331, 336 |
1981 |
|
|
5 |
304, 306, 330, 332-333 |
1982 |
|
|
2 |
280-281 |
RAZEM |
16 |
|
16 |
|