Jelcz MEX 272
1972 - 1982 | było sztuk: 16
W 1972 r. na ulice wyjechał pierwszy Jelcz Mex #215. Pomimo, że autobusy te produkowano w Polsce od połowy lat 60-tych na licencji Śkody i cieszyły się ogromną popularnością, to w ciągu pierwszych czterech lat kupiono tylko cztery sztuki (po jednej na rok). W 1978 r. zakupiono 4 ostatnie, a łącznie 16 w wersji Mex, plus jedno pogotowie RTO. Niestety podobnie jak Jelcze AP nie były to pojazdy nowe. Niektóre egzemplarze nie posiadały wydzielonego z przodu świetlika na tablicę kierunkową, za to #269 posiadał aż dwa, z przodu i z tyłu. Autobusy po naprawach głównych zazwyczaj malowano w różne odcienie czerwonego, poza wyjątkami jak #306, który w całości pozostawiono w kolorze „ecru”. Pojazdy wyposażone były w dwie pary dwuskrzydłowych drzwi sterowanych pneumatycznie z miejsca kierowcy. Do dziś popularnie nazywane są „ogórkami” lub „beczkami”.
| rodzaj: | wysokopodłogowy |
| ilość miejsc (siedzących/stojących): | 81 (29 / 52) |
| układ drzwi: | 0-2-2 |
| długość [mm]: | 10520 |
| szerokość [mm]: | 2500 |
| wysokość [mm]: | 2900 |
| masa własna [kg]: | 8570 |
| dopuszczalna masa całkowita [kg]: | 14400 |
| silnik (moc): | Śkoda 706 RTO (160 KM) |
| skrzynia biegów: | mechaniczna |

| ROK | WPISANO | NUMERY TAB. | SKREŚLONO | NUMERY TAB. |
| 1972 | 1 | 215 | ||
| 1973 | 1 | 238 | ||
| 1974 | 1 | 269 | ||
| 1975 | 1 | 279 | ||
| 1976 | 7 | 280-282, 303-306 | ||
| 1977 | 1 | 330 | ||
| 1978 | 4 | 331-333, 336 | 5 | 215, 238, 282, 303, 305 |
| 1980 | 4 | 269, 279, 331, 336 | ||
| 1981 | 5 | 304, 306, 330, 332-333 | ||
| 1982 | 2 | 280-281 | ||
| RAZEM | 16 | 16 |

