Unieważnione przetargi na autobusy
Fiaskiem zakończyły się dwa przetargi na zakup łącznie ośmiu autobusów – dwóch nowych klasy MIDI oraz sześciu używanych 12-metrowych.
13 listopada KM-Płock poinformowała o unieważnieniu postępowania na zakup 6 niskopodłogowych autobusów używanych. Wpłynęła jedna oferta złożona przez Energetyczne Towarzystwo Finansowo – Leasingowe Energo – Ultech S.A. z Poznania na kwotę 4.937.220,00 zł, która okazała się za droga. Spółka przygotowała na to zadanie 4.797.000,00 zł. Jak sugeruje portal Infobus:
Trop wiedzie do… Lublina. (…) O jakie autobusy może chodzić? Naszym zdaniem to sześć trzyletnich Mercedesów Conecto, które jeszcze w lipcu jeździły po Lublinie pod banderą Warbusa. Na potrzeby kontraktu z tamtejszym Zarządem Transportu Miejskiego warszawski przewoźnik pozyskał łącznie 11 autobusów tego typu. Jednak ich kariera w Lublinie skończyła się przedwcześnie (…).
Gdyby doszło do zrealizowania powyższej transakcji, byłby to drugi w historii płockiej komunikacji zakup autobusów tej marki. W 2006 r. spółka nabyła 6 Mercedesów Conecto O345C (obecnie jedyne pojazdy w taborze bez niskiej podłogi), które z powodzeniem eksploatowane są do dnia dzisiejszego. Jednocześnie byłaby to ciekawa odmiana w taborze zdominowanym przez Solarisy.
Tego samego dnia poinformowano o unieważnieniu powtórzonego przetargu (w pierwszym postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta) na leasing dwóch midibusów. Jedyną ofertę o wartości 2.045.923,56 zł złożyła firma Pekao Leasing Sp. z o.o. KM zamierzała przeznaczyć na ten cel kwotę 1.400.000,00 zł, co oznacza, że oferta przekroczyła budżet aż o ponad 600.000 zł.