Komentarze

  • Ostatnie 30 komentarzy:

    • X54 : Oferty na transport po Słupnie
      Już wiadomo kto będzie prowadził przewozy w gminie Słupno.Będzie to PKS Gostynin.Ogłoszenie ukazało się na BIP wczoraj i w samą porę bo inaczej to oferent mógłby nie wyrobić się z załatwieniem zezwoleń.
      (17/07/2019 at 6:55 PM)
    • X54 : Oferty na transport po Słupnie
      A może przejmują płocki Mobilis?Wtedy baza będzie blisko.Ale i Gostynin też może to robi?Ja nie wiem i znikąd nie mogę się dowiedzieć. Z Tarnobrzega nawet gdyby się nie wiem jak starali to nawet do Płocka w 55 minut nie dojadą ale z Gostynina to jest możliwe. Poczekajmy jednak na oficjalny wybór oferenta bo gmina jeszcze może się rozmyslić choć czas płynie na jej niekorzyść.
      (04/07/2019 at 2:44 PM)
    • admin : Oferty na transport po Słupnie
      Skąd ten Tarnobrzeg się wyrwał? 55 minut na autobus zastępczy? To gdzie oni by mieli swoją bazę?
      (04/07/2019 at 12:40 AM)
    • X54 : Przetarg na transport w gm. Słupno
      Do ponowionego przetargu w gminie Słupno stanęły dwie firmy przewozowe PKS Tarnobrzeg z ofertą 1359000 zł rocznie i PKS Gostynin z ofertą 1027000 zł rocznie.Choć na to było przeznaczone 970000 zł to jednak wydaje się że gmina machnie ręką na te prawie 60000 zł i PKS Gostynin te przewozy obejmie. Na razie czekamy jeszcze na oficjalny wybór oferenta ale to już tylko formalność i kwestia czasu.
      (02/07/2019 at 9:54 PM)
    • X54 : Przetarg na transport w gm. Słupno
      21 czerwca 2019 roku ogłoszono nowy przetarg.W zasadzie nie zmieniono nic poza tym że teraz tajemnicza linia do Płocka będzie jeździć już tylko do dworca Jachowicza a z kursów do Orlenu zrezygnowano. Okrojono też linię S2 i zmieniono godziny odjazdów tak że teraz nie będzie możliwe dojechać do Orlenu.Ciekawe co na to powiedzą ludzie?
      (24/06/2019 at 9:53 PM)
    • Esteban Martinez : Weekendowy bilet sezonowy
      Czemu po prostu nie zrobiono ceny dobowego jako trzykrotność ceny jednorazowego i nie postanowiono, że dobowy skasowany po 16.00 w piątek liczy się jako weekendowy?
      (22/06/2019 at 5:05 PM)
    • X54 : Od 1 maja droższe bilety
      Bilety zdrożały od 1 maja a do dnia dzisiejszego za wyjątkiem wywieszek w autobusach nie ma informacji na przystankach ani na stronie KM. Nie ma czasu na wywieszenie? A to jest przecież obowiązek przewoźnika.
      (22/06/2019 at 9:00 AM)
    • X54 : Przetarg na transport w gm. Słupno
      Na przetarg nie wpłynęła żadna oferta i został unieważniony.Zapewne wkrótce zostanie ogłoszony nowy przetarg tylko ciekawe czy zmienią się warunki.
      (21/06/2019 at 11:24 AM)
    • X54 : Przetarg na transport w gm. Słupno
      Ciekawe jest to czy w tym przetargu ktoś zechce wystartować bo podane w SIWZ warunki skutecznie wszystkich odstraszają.Dziś zaplanowano otwarcie ofert tylko że nie wiadomo jeszcze czy jakąkolwiek wpłynęła. Jeżeli nie wpłynęła to prawdopodobnie przedłużony będzie termin składania ofert a być może nawet tak jak w zeszłym roku unieważniony cały przetarg i ogłoszony nowy. A czas leci i do końca lipca coraz mniej dni pozostaje. W gminie myślą że z (21/06/2019 at 8:41 AM)
    • plockibus : Płockie elektryki z NCBR-u coraz dalej
      Podobno Ministerstwo chce powtarzać wszystko od początku. Robi to Ministerstwo Rozwoju, więc chcą pokazać że zaprojektują coś nowocześniejszego niż jest na rynku, ....że wpłyną na "rozwój"? Chociaż tak na prawdę to chyba nikt już do końca nie wie o co w tym pomyśle chodzi. Pomysł był niby prosty, ale jak się czyta co z tego ma być to już tak prosto nie jest. Problem w tym, że żaden normalny producent nie chciał w tym uczestniczyć z powodu warunkó (16/06/2019 at 11:13 PM)
    • X54 : Przetarg na transport w gm. Słupno
      Zacznę od końca.Mobilis na pewno nie wystartuje w tym przetargu bo praktycznie już nie istnieje tylko trzyma go jeszcze umowa z gminą Słupno na obsługę komunikacji organizowanej przez gminę.W tym przetargu podaje się linię 115 jako linię komercyjną która będzie dowozić mieszkańców gminy do Płocka i Orlenu w powiązaniu z linią S2 która podobno jest bezpłatna.W rzeczywistości jednak na tej linii kierowcy sprzedają bilety do Płocka co sprawia że bez (16/06/2019 at 9:19 PM)
    • Esteban Martinez : Płockie elektryki z NCBR-u coraz dalej
      A po co projektować nowy model? Jest dużo istniejących, niech zrobią po prostu przetarg na dostawę elektrycznych. Albo nawet spalinowych, taniej wyjdzie
      (15/06/2019 at 7:00 PM)
    • admin : Płockie elektryki z NCBR-u coraz dalej
      Ten projekt już od samego początku wg mnie był skazany na porażkę. Najlepiej świadczy o tym fakt, że żaden poważny producent nie był zainteresowany tym przetargiem.
      (15/06/2019 at 12:48 AM)
    • Voyager : Przetargi na 8 nowych autobusów
      Wow. Nawet Solaris nie złożył oferty. http://infobus.pl/plock-bez-ofert-na-cztery-maxi-hybrydy-przez-kary_more_114259.html?fbclid=IwAR1IHAH5wgloullFiJaVnzi7wMyz-wyFvnmLrn9pqxPx39GR97NYmDIFtIc
      (29/04/2019 at 11:36 AM)
    • Esteban Martinez : Przetargi na 8 nowych autobusów
      Białe wyświetlacze to wg mnie taki sobie pomysł, ładne ale czy czytelniejsze?
      (26/03/2019 at 11:44 AM)
    • admin : Kolejny rok z linią P-4
      Dziwne, że zrezygnowano z kursów niedzielnych, skoro linia 120 nie jeździ w weekend. No chyba, że w niedziele P4 puste jeździło.
      (17/01/2019 at 7:09 PM)
    • w11 : Kasacja Neoplana i Solarisa
      Dyskutowałbym z tezą że 15-tki były drogie w stosunku do wartości użytkowej. Może przez chwilę gdy Solaris nazywał się Neoplan Polska i składał te pierwsze serie 4020 jako zupełną nowość na rynku. Później się to ustabilizowało. Przykład: http://www.pkm-gliwice.com.pl/images/stories/przetargi/info_i_ogloszenia/info_strone_solaris_s122_15_20120526.pdf W 2012 roku KM zakupiło kilka Urbino 12 i kilka Urbino 18. Przegubowiec kosztował ok.140% cen (08/10/2018 at 4:54 PM)
    • plockibus : Kasacja Neoplana i Solarisa
      Cenowo te pojazdy były zawsze zbliżone do przegubowców, a nie 12 metrowych. Już w 1998 r. Neoplan N4020 kosztowały coś ok 1 mln zł, a tyle na pewno wówczas nie kosztowały 12-ki. W tym właśnie problem, że te pojazdy były za drogie na to co oferowały, dlatego m.in. ich popularność spadła do zera. Koszty eksploatacji na pewno były wyższe chociażby przez większe gabaryty. Do tego nie był w stanie zabrać tyle osób co było w dokumentach. Dużo mniejsza (06/10/2018 at 11:55 PM)
    • Esteban Martinez : Ćwierć wieku płockiego malowania
      Nie pamięta może ktoś jakie były inne propozycje malowania?
      (05/10/2018 at 9:13 PM)
    • w11 : Kasacja Neoplana i Solarisa
      A ja bym dodał, że wraz z wycofaniem jednego pojazdu ubyło aż 25% taboru w bardzo ciekawej klasie 15 metrów. Cenowo i kosztami eksploatacji zbliżone jest to do 12 metrów, ilość miejsc siedzących - jak w przegubowcach, a czasami nawet więcej. Wbrew pozorom przy zwiększających się oczekiwaniach pasażerów dotyczących komfortu w przewozach miejskich - to ważny segment floty w każdym średnim i większym mieście. Szkoda tylko że niedoceniany i przez pr (05/10/2018 at 5:12 PM)
    • plockibus : Kasacja Neoplana i Solarisa
      Faktycznie:-)
      (04/10/2018 at 8:55 PM)
    • Esteban Martinez : Kasacja Neoplana i Solarisa
      Możnaby dodać, że Neoplan był ostatnim autobusem w taborze z czarnymi tablicami rejestracyjnymi
      (03/10/2018 at 8:47 PM)
    • Esteban Martinez : Pierwszy Solaris powędrował do kasacji
      Coś szybko posżło
      (08/09/2018 at 8:32 PM)
    • Voyager : Koniec płockich Ikarusów
      Teraz to nie wiem. Parę lat temu czytałem o skrzyniach Diwa 5 na ich stronie i to właśnie tam było.
      (08/09/2018 at 12:42 PM)
    • plockibus : Koniec płockich Ikarusów
      Gdzieś jest może dostępna ta informacja od Voith'a? Niestety zagadka ta jest już raczej nierozwiązywalna. Też mam obawy, że 623 skończy w Peterku jako unieruchomiony i rdzewiejący.
      (07/09/2018 at 8:44 PM)
    • Voyager : Koniec płockich Ikarusów
      Typ tych Ikarusów to wielka niewiadoma. Na tabliczkach widniało zarówno 280.70H (oficjalnie nigdy nie było takiej wersji) jak i 280.70E przy czym wersja E to na pewno nie była bo E miały silniki Raby, a nie jak w tym przypadku MANa. W opisach płockich Ikarusów wyczytałem, że to jest to "Bizon" z najmocniejszym silnikiem jednak zamontowane silniki to UM czyli tylko 244KM. Wyczytałem również w materiałach Voith, że do płockiego Ikarusa należy rekor (07/09/2018 at 4:50 PM)
    • w11 : Do Płocka dotarły pierwsze hybrydy
      Półtorówki, i pojedyncze fotele - rzeczywiście słabo to wygląda. Wręcz biednie. A autobus kupuje się na 15 lat, nie na chwilę. Jak się przyjrzałem autobus mógłby mieć 29 miejsc, gdyby wszędzie zastosować fotele podwójne. I zostałoby sporo miejsca na biletomat, wózki dziecięce, wózek inwalidzki, czy też dla stojących pasażerów. Ma 21. W związku z tym ma "osiągi" klasy MIDI i nadaje się raczej na linie drugorzędne. Albo na krótkie ale mocno obciążo (05/09/2018 at 7:17 PM)
    • plockibus : Do Płocka dotarły pierwsze hybrydy
      Siedzenia tzw półtorówki są dla jednej osoby. Kabiny mogły być całkowicie zamknięte jak w #752, ale nie było to wymogiem.
      (05/09/2018 at 6:30 PM)
    • przemkoplock : Do Płocka dotarły pierwsze hybrydy
      Mam pytanie czy nowe autobusy nie miały być wyposażone w "pełną" kabinę dla kierowcy? Przepraszam za literówki w poprzednim poście :(
      (05/09/2018 at 6:17 PM)
    • przemkoplock : Do Płocka dotarły pierwsze hybrydy
      Nowoczesne i ciekawe te hiszpańskie autobusy!!! A czy już wiadomo co myślą nasi kierowcy o tych nowych autobusach? Mi, zwykłemu pasażerowi nie podobają się siedzenia typu "półtora". Zawsze się znajdzie jakiś kretyn, który chce się dosiąść i jest jeszcze zdziwiony że dupa mu się nie mieści :) i te wyłącznie i włącznie silnika na przystankach to totalne nieporozumienie...
      (05/09/2018 at 6:12 PM)