Przetarg na budowę linii tramwajowej

Powołana przez miasto spółka Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg (w ramach dialogu konkurencyjnego) na projekt i budowę linii tramwajowej w Płocku. Przedsięwzięcie to przewiduje:

  • Zaprojektowanie i wybudowanie trasy tramwajowej w Płocku wraz z infrastrukturą towarzyszącą, o długości około 10,2 km (19 przystanków) na odcinku od zajezdni tramwajowej przy ul. Harcerskiej do Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego przy ul. Medycznej. Budowa trasy obejmować będzie ułożenie torów o szerokości 1435 mm, wybudowanie węzłów rozjazdowych, przystanków tramwajowych, budowę sieci trakcyjnej wraz z kablami umożliwiającymi zasilenie trasy, ustawienie słupów trakcyjnych, wybudowanie i wyposażenie podstacji, budowę mostu drogowo-tramwajowego (konstrukcja żelbetowa, ok. 110 m długości, 2 pasy drogowe po 3,5 metra każdy, dwutorowa trasa tramwajowa, przejście dla pieszych, ścieżka rowerowa).
  • Dostawę nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego w ilości 10 szt. Pojazdy mają mieć ok. 30m długości, ok. 2,35 m szerokości i pojemność ok. 200 pasażerów. Muszą być przystosowane do jazdy dwukierunkowej z drzwiami wejściowymi po obu stronach wagonu, z silnikami asynchronicznymi z napędem prądu przemiennego oraz sterowaniem elektronicznym. Wagony mają być przystosowane do eksploatacji po torach o szerokości 1435 mm i dopuszczalnym naciskiem na oś – 10 ton.
  • Usługę utrzymania technicznego taboru.
  • Wybudowanie zajezdni tramwajowej przy ul. Harcerskiej.
  • Przebudowę istniejących jezdni.
  • Przebudowę sygnalizacji świetlnej.

Szacowana wartość to 50 – 90 mln euro. Całość finansowana ma być z obligacji emitowanych przez spółkę. Przewiduje się negocjacje z pięcioma kontrahentami. Po wybraniu oferty (kryteria wyboru: 80% – cena realizacji projektu, 10% – termin realizacji projektu, 10% – zużycie energii elektrycznej przez tabor tramwajowy) wykonawca będzie miał 36 miesięcy na jego realizację. Oferty można składać do 12 stycznia 2011 r.

W Kurierze Mazowieckim pojawił się materiał na ten temat:

Dodaj komentarz

Back to top button