Zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej od 1 września

Od 1 września zmianie ulegną trasy części linii autobusowych oraz nastąpi korekta rozkładów jazdy znacznej części linii. Linie nr: 1, 5, 6, 8, 9, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 21, 23, 25, 27, 28, 29, 30 zostaną przeniesione z dworca PLS w Al. Jachowicza na dworzec kolejowy przy ul. Chopina.

  • Autobusy linii nr: 1, 5, 6, 8, 9, 11, 13, 16, 17, 18, 21, 23 pojadą od przystanku „Jachowicza (teatr) 05”, który jest obecnie ostatnim przystankiem, Al. Jachowicza i ul. Dworcową, z końcem na dworcu kolejowym. W przeciwnym kierunku analogicznie.
  • Autobusy linii nr: 12, 25, 27, 28 i 30 jadąc ze Słupna zatrzymają się na przystanku „Jachowicza (teatr) 04”, a następnie pojadą ul. Bielską i Mickiewicza, z końcem na dworcu kolejowym. W przeciwnym kierunku analogicznie.

Autobusy odjeżdżać będą z dwóch stanowisk (nr 9/10 i 11/12) na dworcu kolejowym. Wyjątkiem będą linie nr 13 i 15, które rozpoczną trasę z przystanku „Dworzec kolejowy 03”, znajdującego się bezpośrednio przy dworcu.

Inaczej funkcjonować będą teraz linie nr 15 i 29. Linia nr 29 będzie letnią wersją linii nr 15 ze wspólną trasą na odcinku od pętli na ul. Boryszewskiej do ul. Bielskiej. Linia nr 15 z ul. Bielskiej skręci w prawo w ul. Chopina dojeżdżając do dworca kolejowego, a także wykonywać będzie wariantowe kursy do ul. Targowej. W okresie od kwietnia do października zastąpi ją linia nr 29, która oprócz zwiększonej liczby kursów do ul. Targowej będzie wykonywać również kursy do Cmentarza Komunalnego.

Zmianie ulegnie także trasa linii nr 14. Sześć kursów nie zakończy swojego biegu na pętli „Podolszyce”, tylko autobusy pojadą dalej ul. Mazura i Gościniec w kierunku Grabówki. Koniec i jednocześnie początek będzie znajdować się na przystanku „Gościniec 01”, z którego autobusy pojadą ul. Grabówka, Niedzielaka i Gościniec do al. Jana Pawła II.

Uruchomione zostaną również nowe linie, tzw. „zjazdowe”, które powstaną poprzez udostępnienie dotychczasowych przejazdów technicznych z i do zajezdni autobusowej. Linie te będą charakteryzowały się nieregularną częstotliwością i zostaną wyodrębnione z dotychczasowej numeracji linii stałych, celem wyraźnego ich odróżnienia od linii zwykłych, kursujących w stałym cyklu.

  • Linia nr 60: Podolszyce – Czwartaków – Wyszogrodzka – Piłsudskiego – Chopina – Gwardii Ludowej – Przemysłowa. Linia będzie wykonywała kursy w obu kierunkach, zarówno z Podolszyc, jak i z przystanku „Przemysłowa”.
  • Linia nr 61, która zastąpi dotychczasową linię nr 38 (z identyczną, jednokierunkową trasą).
  • Linia nr 62: Orlen, brama I – Chemików – Łukasiewicza – Orlen, brama II – Łukasiewicza – 7 Czerwca 1991 r. – Gwardii Ludowej – Przemysłowa – Kostrogaj, zajezdnia. Linia będzie wykonywała kursy w obu kierunkach, zarówno z Orlenu, jak i z przystanku „Kostrogaj, straż”.

Do użytku oddane zostaną także nowe przystanki:

  • „Popiełuszki 02” na ul. Wyszogrodzkiej przy stacji BP w kierunku Podolszyc, na którym zatrzymywać się będą wszystkie linie (oprócz linii A) jadące we wschodnim kierunku miasta;
  • na ul. Szpitalnej zostanie uruchomiona nowa para przystanków o nazwie „Sosnowa”, w sąsiedztwie nowego osiedla domków jednorodzinnych.

Wprowadzone zmiany spowodują minutowe przesunięcia w rozkładach jazdy większości linii.

Komentarze

  1. Ciekawe jak to będzie z tym przystankiem.
    Ale przynajmniej mamy nowy rodzaj przystanku.
    Dotychczas były przystanki na żądanie a teraz mamy przystanek na życzenie.
    Zobaczymy jeszcze jak będzie z bezpieczeństwem ruchu bo jak wiadomo włączający się do ruchu autobus jeszcze w dodatku w tak ruchliwym miejscu na pewno będzie stwarzał jakieś zagrożenie.

  2. Jakby to był taki mały problem, to były Wyszogrodzka Armii Krajowej w kierunku od centrum też obowiązywałby dla linii na Północ.

  3. @Esteban Martinez Nie rozumiem, w czym problem? Żeby się przebić na lewy pas jest dosyć dużo miejsca. Jeżeli będzie problem to będzie świadczyło tylko o „kulturze” kierowców innych pojazdów. Dla dobrego kierowcy nie powinien to być problem.
    Z drugiej zaś strony zobaczymy jak duża będzie wymiana pasażerów. Jeżeli niewielka to bez sensu będzie jego istnienie. Ale trzeba poczekać. W końcu to sami pasażerowie domagali się by powstał ten przystanek.

  4. Przystanek Popiełuszki dla wszystkich linii? Powinien być tylko dla tych które jadą na Południowe (w drugą stronę — w Piłsudskiego), żeby nie trzeba było się przebijać na lewy pas.
    Wogóle przydałyby się przystanki na żądanie — np. ten, były Piłsudskiego Otolińska, Piłsudskiego Wyszogrodzka.

  5. Prawdę mówiąc wszystkie linie będą miały jakieś korekty trasy lub rozkładu jazdy.
    Chyba to już jest norma bo od kilku lat zawsze we wrześniu są wprowadzane jakieś zmiany.
    Mam nadzieję ze to usprawni komunikację i spowoduje wzrost frekwencji na liniach które do tej pory nie czeszyły się zbyt dużą ilością przewożonych pasażerów.

Dodaj komentarz

Back to top button