Przetargi

20 grudnia KM Płock ogłosiła dwa przetargi w ramach projektu „Poprawa systemu transportu publicznego poprzez zakup nowoczesnego taboru wraz z niezbędną infrastrukturą przez Komunikację Miejską – Płock Sp. z o.o.” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu V „Wzmacnianie roli miast w rozwoju regionu”, działania 5.1. „Transport miejski” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007 – 2013.

Pierwszy z nich obejmuje zakup 15 nowych autobusów – pięciu przegubowych i dziesięciu 12-metrowych w wersji odpowiednio 4 i 3-drzwiowej. Dziesięć z nich (przegubowce oraz pięć pojazdów solowych) ma być przystosowanych do tankowania biopaliwa. Pięć pozostałych będzie zasilanych zwykłym olejem napędowym. Autobusy mają być w pełni niskopodłogowe, jednej marki, wyprodukowane w 2012 roku, wyposażone w silniki spełniające normę emisji spalin minimum EURO 5 o mocy co najmniej 250KM i pojemności 9 litrów. Mają posiadać automatyczną skrzynię biegów oraz system ostrzegający o pożarze w komorze silnika i urządzenia grzewczego. Autobusy mają zostać wyposażone w niezależną klimatyzację kabiny kierowcy oraz przedziału pasażerskiego. Podobnie jak w ostatnich przetargach sufit ma być podświetlany, a szyby oddzielające drzwi mają mieć wygrawerowane logo. System monitoringu będzie się składał z 6 kamer w autobusie przegubowym i 5 w solo, w tym: kamera w przedniej części pojazdu ma posiadać funkcję nagrywania dźwięku oraz szerokiego pola widzenia, jedna z kamer ma obserwować drogę, a jedna służyć jako kamera cofania (zamontowana na tylnej krawędzi dachu). Nowością w wyposażeniu będą automaty biletowe (w przegubowcach aż po dwie sztuki), system informacji głosowej zewnętrznej dla osób niewidomych aktywowany przez pasażera na przystanku za pomocą pilota. Biletomaty mają być wyposażone w czytnik kart zbliżeniowych. Głośnik zewnętrzny ma być wbudowany z prawej strony autobusu, w górnej części nadwozia. System będzie zapowiadać: nr linii i kierunek jazdy. Wszystkie pojazdy mają posiadać łączność GPRS.

Oferty można składać do 27 stycznia 2012 r. Termin realizacji: 150 dni od daty zawarcia umowy. O wyborze decydować będą kryteria: cena – 70%, warunki techniczne – 10%, warunki gwarancji – 15%, energochłonność – 5% znaczenia.

Drugi przetarg dotyczy dostawy i wdrożenia systemu biletu elektronicznego oraz informacji dźwiękowej zewnętrznej i wewnętrznej w autobusach. Pierwsza część obejmować będzie:

  • system sprzedaży elektronicznych biletów okresowych przy wykorzystaniu kart bezkontaktowych (20 tys. szt),
  • system sprzedaży biletów w biletomatach (dostawa i montaż 100 urządzeń w autobusach),
  • system wymiany danych pomiędzy autobusami, a bazą KM Płock (dostawa i montaż 100 autokomputerów).

Druga część zamówienia dotyczy:

  • systemu informacji dźwiękowej zewnętrznej w autobusach dla osób niewidomych, sterowanej przez pasażera na przystanku za pomocą pilota (w 30 autobusach),
  • systemu wewnętrznej głosowej informacji pasażerskiej.

Oferty można składać do 31 stycznia 2012 r. Termin realizacji: 180 dni od daty zawarcia umowy.

Dodaj komentarz

Back to top button